Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Jak skutecznie pozyskać z Google klientów dla wielooddziałowego biznesu? Case Study – Rewit

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Czerwiec 7, 2019

Promowanie firmy, która posiada kilka lokalizacji lub oddziałów, to wyzwanie. Stajemy przed pytaniami: czy skupiać się na wybranych usługach, jak reklamować się tylko w określonych lokalizacjach, w jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów i zaplanować strukturę działań promocyjnych? Zapraszamy do lektury Case Study, opartego na kampanii reklamowej w Google prowadzonej przez Webmetro dla firmy Rewit z branży rachunkowej i doradztwa podatkowego, gdzie znajdziesz odpowiedzi na te pytania – i praktyczne wskazówki!

 

pozyskać z Google klientów

Przykład reklamy dopasowanej do geolokalizacji

Zróżnicowanie kampanii

Współpraca Webmetro i firmy Rewit rozpoczęła się w grudniu 2018. Działania reklamowe, jak to zazwyczaj bywa w kampaniach Google Ads, mają kilka zasadniczych celów, które ustaliliśmy przed startem. Najważniejszymi zadaniami są: generowanie zapytań od potencjalnych klientów, zyskanie większej widoczności w oczach klientów w 9 różnych lokalizacjach na terenie całej Polski, a także mierzalny wzrost ruchu na stronie i dopasowywanie działań reklamowych do potrzeb lokalnych oddziałów.

Kampania ponadto obejmuje 4 różne obszary usług – biuro rachunkowe, doradztwo podatkowe, kadry i płace oraz wirtualne biuro, co wiązało się z utworzeniem licznych grup reklam. Efekty? Czytaj dalej!

Sylwetka klienta

pozyskać z Google klientów

Rewit jest polską firmą, która specjalizuje się w takich aspektach jak audyty, podatki, księgowość, finanse, prawo, zarządzanie ryzykiem czy zarządzanie procesami biznesowymi. Firma posiada 9 oddziałów – m.in. w Gdyni, Gdańsku, Warszawie, Łodzi, Krakowie czy Bielsko-Białej. Rewit z sukcesem utrzymuje się na rynku od ponad 25 lat, obsługując rocznie średnio 600 firm w różnych miastach Polski.

Kampania kierowana na różne lokalizacje. Efekty po 6 miesiącach

  • Zyskaliśmy 1. pozycję w wyszukiwarce na kluczowe hasła w danych lokalizacjach;
  • Przekaz marki dotarł do ponad 500 000 osób;
  • Ruch na stronie wzrósł o 152% (w stosunku do poprzedniego półrocza);
  • Zyskaliśmy 160% nowych użytkowników na stronie internetowej;
  • Ilość zapytań od potencjalnych klientów wzrosła o 206%;
  • Aktualnie niemal połowa (44%) nowych odwiedzających przechodzi do zakładek kontaktowych.

pozyskać z Google klientów

Uruchomienie kampanii sprawiło, że nowych odbiorców na stronie zaczęło przybywać również z innych źródeł (np. z organicznych wyników w Google).

Wdrożenie kampanii w Google Ads – pierwsze kroki

Zanim odnotowaliśmy pozytywne zmiany w statystykach, pierwszym i niezwykle istotnym krokiem było przeprowadzenie audytu UX – czyli analizy funkcjonalności strony z perspektywy potencjalnego odbiorcy. Dzięki temu przygotowaliśmy zestaw rekomendacji w kwestii zmian na stronie internetowej, które docelowo miały zwiększyć ilość zapytań. Rekomendacje zostały w 100% wdrożone, co pozwoliło realizować kampanię z sukcesem.

pozyskać z Google klientów

Wskazówka Webmetro: przed rozpoczęciem działań reklamowych możesz samodzielnie przeprowadzić audyt strony: pokaż ją znajomym, współpracownikom, prosząc ich o wykonanie kilku prostych zadań – np. odnalezienia danych o firmie, opcji kontaktu itd. Następnie podobne badanie przeprowadź na wersji mobilnej. Statystycznie ponad połowa odwiedzin pochodzi z komórek – strona powinna być do nich dobrze dopasowana! Dodatkowo warto sprawdzić czas ładowania strony – jeśli ładuje się zbyt wolno, może to rzutować na jakości reklam.

Koszty reklamy a treść strony – wskaźnik jakości

Wyzwaniem w przypadku wielooddziałowych biznesów jest właściwe nasycenie strony słowami kluczowymi istotnymi dla danej lokalizacji – zarówno w aspekcie SEO (pozycjonowania), jak i kampanii reklamowej (nasycenie strony hasłami zgodnymi z tekstami reklam podnosi wskaźnik jakości kampanii, a co za tym idzie – pozwala znacznie obniżyć jej koszty). Rewit przygotował zatem m.in. oddzielne landingi (strony lądowania) dla oddzielnych lokalizacji, które pozwalają m.in. na indywidualny kontakt. Tak została zbudowana również kampania – a w zasadzie podstawowych 9 kampanii, dodatkowo podzielonych na grupy reklam wg kluczowych usług.

Wskazówka Webmetro: budowanie kampanii Google Ads zawsze warto zacząć od analizy słów kluczowych. Następnie – nawet, jeśli znajdziemy doskonałe propozycje haseł, należy zadbać o to, by występowały nie tylko w tekstach reklam, ale także na zakładce, na którą kierowana jest reklama. Znaczenie ma zatem w tym kontekście konkretna zakładka, a nie cała strona.

Elastyczność reklam – 2 aspekty

Ważnym aspektem współpracy przy omawianej kampanii jest elastyczne podejście i efektywność – dlatego też co miesiąc organizowane są spotkania podsumowujące osiągnięte efekty, mające również na celu ustalanie kolejnych celów. Warto podkreślić, że wybrane oddziały mają zazwyczaj inne potrzeby, obłożenie i możliwość obsługiwania różnej ilości klientów, a co za tym idzie – każda kampania ma indywidualnie dobierane budżety, cele promocyjne i usługi.

pozyskać z Google klientówPrzykład rozplanowania kampanii wg godzin – taka analiza dostarcza informacji o tym, kiedy odbiorcy są najaktywniejsi.

Aby poszczególne kampanie przynosiły właściwe efekty, oprócz rozdzielenia ich wg lokalizacji, na etapie grup reklam należy indywidualnie dopasować chociażby grupę docelową. W zależności od konkretnych usług, odbiorcami reklam Rewit są różne osoby – stąd wybrane grupy reklam kierowane są na odmienny profil odbiorcy (przykładowo inna płeć, wiek czy sytuacja zawodowa, co pozwala docierać z innym przekazem do pracowników, a z innym do osób decyzyjnych w firmach).

Ważne też, by dopasowywać kreacje reklamowe do sylwetki potencjalnego klienta i kreować różnorodne formy reklam. Ułatwić to mogą reklamy elastyczne, które dopasowują się do miejsca emisji. Elastyczność ma tu zatem 2 różne aspekty – zarówno w warstwie planowania, jak i w warstwie samych kreacji.

pozyskać z Google klientów

Dzięki comiesięcznym spotkaniom możliwe jest dopasowywanie działań reklamowych do aktualnego zapotrzebowania w danym oddziale. Wybrane lokalizacje działają na rynku dłużej, co wiąże się z innymi potrzebami reklamowymi niż w przypadku oddziałów nowych, dla których ważne może być wzmocnione rozbudowywanie świadomości marki w danym regionie. Dodatkowo pod uwagę należy brać działania lokalnej konkurencji i aktualne zapotrzebowanie na konkretne usługi.

Wskazówka Webmetro: nawet najefektywniejsza kampania reklamowa wymaga okresowego sprawdzania i ulepszania. Świetnym sposobem jest prowadzenie testów A/B, czyli analizowanie efektywności różnych tekstów reklamowych, grafik czy ustawień. Pozwala to nieustannie doskonalić reklamy i monitorować, co bardziej podoba się odbiorcom.

 pozyskać z Google klientów

Aby działania reklamowe przynosiły jeszcze lepsze efekty, kampanie zostały rozbudowane o działania remarketingowe. Remarketing pozwala na ponowne docieranie z przekazem reklamowym do osób, które wcześniej podjęły interakcję z marką – np. odwiedziły stronę www czy obejrzały filmy reklamowe na YouTube. Remarketing można segmentować na wiele sposobów – jednym z nich jest czas, który minął od ostatniej interakcji odbiorcy z marką. To pozwala skutecznie rozkładać reklamy w czasie, aby nie przytłoczyć odbiorcy ilością reklam. Dzięki działaniom remarketingowym można m.in. stosunkowo niskim kosztem prezentować odmienne korzyści, by skłonić potencjalnego odbiorcę do zostania klientem.

pozyskać z Google klientów

 

Wskazówka Webmetro: na działania remarketingowe warto zaplanować ok. 15% budżetu konta. Ważne, by z remarketingu wykluczać osoby, które zrealizowały cele kampanii – przykładowo już się skontaktowały, zostały klientami. To pozwoli lepiej dysponować budżetem i podniesie komfort odbioru reklam.

Jeśli Twoja firma również posiada kilka oddziałów albo różne profile usług i zastanawiasz się, komu powierzyć działania reklamowe – napisz do nas! kontakt@webmetro.pl