Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Nowa zakładka Google Zakupy już działa! Część 1 – podpowiadamy, jak dodawać produkty

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Wrzesień 20, 2016

Google Shopping to nowa w polskiej wyszukiwarce zakładka, która jeszcze bardziej ułatwia dotarcie do klientów. W ciągu ostatniego tygodnia Polska dołączyła do grupy nielicznych krajów, gdzie rozwiązanie jest już aktywne. Dzięki nowej funkcji, w Google wyświetla się dodatkowa zakładka, w której można jeszcze skuteczniej się reklamować

 

Google Zakupy – na czym to polega w praktyce?

Istnieje kilka opcji wejścia w nową zakładkę Google Zakupy. Kiedy wpisuje się hasło niezwiązane z konkretnym produktem, na przykład hasło „przepis”, zakładka się nie uaktywnia – wszystko wygląda jak dawniej.

 

nowe google zakupy

Kiedy jednak nasze zapytanie dotyczy produktów, do paska zawierającego do tej pory zakładki „Wszystko”, „Grafika”, „Filmy”, „Wiadomości”, „Mapy”, „Więcej” oraz „Narzędzia wyszukiwania” dołącza nowa opcja – „Zakupy”.

 

google zakupy

Aby dostać się do zakładki Zakupy, można również skorzystać z innej opcji – po wpisaniu jakiejkolwiek frazy można kliknąć na „Więcej” – wtedy zakładka „Zakupy” rozwija się niezależnie od wpisanego hasła.

 

google zakupy nowe

Po przejściu w nową zakładkę, Google przekierowuje użytkownika do takiego widoku:

 

nowe google zakupy

 

Kilka słów wyjaśnienia od Google:

 

google zakupy

Użytkownicy są zatem regulaminowo od razu informowani o tym, że wyświetlane produkty pochodzą z reklam. Google dodaje jednak nieco więcej – zapewnienie, że wyświetlane wyniki są dopasowane do indywidualnego użytkownika.

W Google Zakupy są ponadto wyświetlane znane już linki sponsorowane (na dole strony).

 

Google Zakupy – nowe możliwości w reklamie

 

Po przejściu w Google Zakupy użytkownik otrzymuje kilka opcji sortowania produktów. Może ustalić widełki cenowe (oraz takie opcje jak: domyślnie, cena rosnąca, cena malejąca), sprzedawcę oraz nowe elementy. Prawdopodobnie jest to pierwszy etap wdrożenia nowej opcji, więc można zakładać, że możliwości filtrowania będą się zmieniać. Dodatkowo, wyszukiwanie bierze pod uwagę aktualną lokalizację użytkownika.

Można zmieniać ponadto widok (Lista lub Siatka), a po ustawieniu opcji wyszukiwania i zawężeniu ceny wygląda to mniej więcej tak:

 

nowe google zakupy

Co istotne, po kliknięciu w dany produkt Google nie przekierowuje użytkownika na stronę sklepu. Najpierw wyświetla dodatkowe parametry, uwzględniając również natychmiastowe porównywanie cen, informacje o kosztach dostawy czy opis, który zamieszcza się przy każdym produkcie.

 

nowe google zakupy

Kolejność wyszukiwania działa na zbliżonej zasadzie, co algorytmy Google AdWords. Miejsce w rankingu jest obliczane na podstawie wzorów, w których uwzględniane są wyniki jakości oraz maksymalna stawka CPC (koszt za kliknięcie).

 

Rewolucja w wyszukiwarce?

Nowa zakładka Google Zakupy z pewnością daje ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, jednak jednocześnie po raz kolejny zaostrza konkurencję. Wysoka pozycja w rankingu zależy od wielu czynników, ale opanowanie mechanizmu pozwala na lepsze pozycjonowanie się i dotarcie do nowych klientów w bardzo szybkim tempie.

 

Założenie pierwszej kampanii wymaga zintegrowania Centrum Sprzedawcy Google z kontem Google AdWords. Zarządzanie informacjami o produktach w Centrum Sprzedawcy jest bardzo istotnym elementem, ponieważ w przeciwieństwie do AdWords, ranking nie jest ustalany w oparciu o słowa kluczowe. Najważniejsze są dane dotyczące produktów. Co wyróżnia „nową” wyszukiwarkę produktów to fakt, że Google samodzielnie pobiera te dane. Aby produkty mogły się w ogóle znaleźć w rankingu, muszą zatem spełniać określone przez Google wymagania. Google przygotowało w tym celu dość jasne wytyczne, które można zobaczyć pod tym linkiem. Podczas dodawania produktów do pliku danych warto kierować się tą instrukcją.

 

Na podstawie wyników z innych krajów, w których Google Zakupy funkcjonują dłużej – oblicza się, że taka forma reklamy przynosi dużo lepsze współczynniki klikalności (wzrost nawet o 200-300%). Jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla produktów z wyższej półki cenowej – sprzętów domowych, RTV, AGD, elektroniki, gadżetów, odzieży, rowerów itd.

 

Jeżeli potrzebujesz konsultacji w zakresie nowych możliwości od Google Zakupy – służymy pomocą 🙂

cta

Zaglądajcie na bloga – w tym tygodniu udostępnimy Część 2, która będzie poświęcona zupełnie nowym możliwościom Google Zakupy …na YouTube!