Dawid Witych-Partner Zarządzający

25 sposobów, które zwiększą konwersje Twojego e-sklepu

Dawid Witych-Partner Zarządzający "Piszcie śmiało na dawid@webmetro.pl" , Listopad 23, 2015

Reklama sklepu internetowego może skutecznie przyciągać klientów, jednak żeby ich pozyskać, trzeba wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.  Aby być widocznym, trzeba skutecznie wypromować swój sklep internetowy i planować jak powiększyć przychody. Pokazujemy konkretne wskazówki i pomocne narzędzia w stworzeniu oferty, której nikt się nie oprze. Efekty gwarantowane!

reklama dla sklepu

 

1. Twórz proste oferty

Dobra oferta w sklepie internetowym powinna być tak skonstruowana, żeby nawet dziecko umiało sobie z nią poradzić. Oprócz atrakcyjności, powinna być więc nieskomplikowana i zwięzła. Niech nic nie stoi na przeszkodzie w dotarciu do „koszyka”.

2. Odpowiadaj na potrzeby

Zastanów się, czego sam oczekujesz. Pomyśl o tym, jakie rozwiązania sprawiłyby Ci satysfakcję. Żeby dotrzeć do klienta, należy trafiać w realne potrzeby. Jest to skuteczniejsze podejście, niż prezentowanie nieskończonych możliwości, które być może wcale nie są interesujące.

3. Proponuj zestawy/pakiety

Atrakcyjnym rozwiązaniem dla wielu osób jest kupowanie zestawów, pełnych pakietów. Dotyczy to zarówno usług, jak i produktów. Kompleksowe rozwiązania powinny być unikatowe i przyciągające – rabaty za skorzystanie z większej ilości usług są niezastąpione. Komponuj pakiety tak, żeby klient nie czuł potrzeby kupowania dodatkowych produktów/usług u konkurencji.

4. Ograniczaj dostępność

Nie bez powodu hasło „oferta limitowana” nie traci na popularności. Produkty limitowane cieszą się większym powodzeniem, budzą pożądanie i aurę wyjątkowości. Swoich stałych klientów możesz informować z wyprzedzeniem, żeby czuli się wyróżnieni, a ich lojalność nie będzie ulegała osłabieniu.

5. Twórz ramy czasowe

Okazje, które są ograniczone w czasie, zazwyczaj działają o wiele skuteczniej. Odbywa się to na zasadzie podobnego mechanizmu, jak przy produktach limitowanych. Optymalne jest ograniczanie od 4 do 30 dni, ale pamiętaj – im krócej, tym skuteczniej. Oprócz limitowanych edycji i ograniczeń czasowych zainwestuj w dobre hasła, które wywołają w klientach prawdziwą chęć działania.

6. Bądź widoczny

Spraw, żeby Twoje produkty lub usługi były widoczne dla klientów już z poziomu wyszukiwarki. Reklama sklepu internetowego za pośrednictwem linków sponsorowanych zawsze skutkuje zwiększonym ruchem na stronie i przyciąga nowych klientów. Zadbaj, by klienci nie musieli przekopywać się przez wyszukiwarkę i żeby po wpisaniu zapytania trafili prosto na Twoją stronę. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o planowaniu czasowej kampanii, skontaktuj się z nami.

7. Wyeliminuj przeszkody

Zastanów się, czy na Twojej stronie nie ma barier, które utrudniają klientom proces zakupowy. Dla wielu osób konieczność rejestracji jest momentem, w którym mogą zacząć się wahać – zwłaszcza gdy mają ograniczony czas na zakupy.

8. Poznaj swoich klientów

Staraj się być na bieżąco z potrzebami swoich klientów. Orientuj się nie tylko w nowościach rynkowych – możesz pójść o krok dalej i zagłębić się w czytanie for tematycznych, na których potencjalni klienci i osoby zainteresowane Twoimi usługami same napiszą, jakie są ich problemy i oczekiwania. Nie bój się konstrukcji typu: wszyscy klienci/cała Polska/wszystkie kobiety/… – tylko dzisiaj/do końca grudnia/… – /kupują/dostają/otrzymają/… – zwrot 30% /darmowy okres próbny/najtańszy produkt gratis – itd. Takie hasła jeszcze bardziej podnoszą motywację.

9. Skup się na atutach

Jeżeli Twoje produkty spełniają realne potrzeby i jest na nie faktyczne zapotrzebowanie, trzeba umieć sprawić, żeby klienci byli pewni swoich decyzji. Jeżeli dostrzegasz w swoich produktach jakieś wady, rozwiązanie jest jedno – zamień je w zalety. Dobry opis produktu to podstawa, podobnie jak zdjęcia, które mogą zdziałać cuda, eksponując zalety.

10. Bądź specjalistą

Konkurencja w niemal każdej branży jest tak duża, że korzystna polityka cenowa to za mało. Klienci szukają przede wszystkim jakości. Dlatego staraj się, aby eliminować usługi i produkty, które nie są u Ciebie na najwyższym poziomie. Wyróżnij się nie tylko świetnym podejściem, ale także jakością która sprawi, że klienci do Ciebie wrócą.

11. Dodaj wartościowe bonusy

Słowo „gratis” nadal świetnie działa. Podczas dobierania bonusów spraw, żeby klient czuł, że jest to naprawdę wyjątkowa oferta. Możesz zaproponować określony produkt w wyższej cenie, dodając do niego kilka wartościowych bonusów. Klient doceni fakt, że dostał od Ciebie coś dodatkowego.

12. Nie bój się rabatów

Wiesz, jak to działa w kinach? Klient kina kupuje bilet. Jednak kino nie zarabia na bilecie, tylko na popcornie i innych przekąskach! Pomyśl jak wykorzystać to w swoim biznesie (na przykład: przyciągasz klienta na produkt X, na który dajesz rabat – nie zarabiasz na tym, ale dosprzedajesz produkty, na których marża jest znaczna, więc Twój zysk rośnie).

13. Szybki kontakt to konieczność

Komunikacja mailingowa jest ważna w trakcie odpowiadania na pytania potencjalnego klienta, w czasie dostarczania informacji o statusie płatności i zamówienia. Przekonanie zadowolonego klienta do powrotu jest łatwiejsze niż pozyskanie nowego. Dlatego, nawet po zakończeniu sprzedaży, dbaj o dobrą komunikację z klientem. Twórz szablony powtarzalnych wiadomości, ale dopasowuj je indywidualnie pod klienta (imię/zamówienie/cechy osobowe/preferencje). Dobry system mailingowy pozwoli Ci kilkukrotnie skrócić czas odpowiedzi na maile.

14. Automatyzuj mailing

Inwestowanie w promocję sklepu żeby zyskać jednorazowego klienta mija się z celem. Najskuteczniejszym rozwiązaniem dla promocji sklepu jest dobrze poprowadzony mailing – nie wymyślono do tej pory lepszego narzędzia, które pozwala w tak bezpośredni sposób budować relacje z potencjalnym klientem za pomocą Internetu. Jeśli chcesz aby Twój mailing był skuteczny, automatyczny, a Ty cenisz sobie swój czas i Twojej firmy nie stać na błędy – chętnie pomożemy Ci zorganizować najlepszą promocję z systemem marketing automation.

15. Darmowa wysyłka

Koszty wysyłki są jedną z najsilniejszych barier powstrzymujących klientów od zakupu. Opłata za wysyłkę powinna być adekwatna i realna (konkurencja może proponować produkt w wyższej cenie, ale i tak możesz stracić klienta przez zawyżone koszty wysyłki); jednak jeżeli klient w ogóle nie musi płacić, działa to jak magnes. Jeżeli nie chcesz ponosić kosztów darmowej wysyłki na wszystkie zamówienia, ustal pewien próg, powyżej którego wyślesz produkty za darmo. Działa niezawodnie i niejednokrotnie sprawia, że klienci dobierają kolejne produkty do koszyka.

16. Negocjuj z dostawcami

Jeśli twój sklep działa na odpowiednio dużą skalę (a po wdrożeniu wskazówek na pewno tak będzie!) znajdź pakiet hurtowych wysyłek dla e-sklepu albo negocjuj indywidualną ofertę z Twoim kurierem – na pewno pozwoli Ci to zaoszczędzić, dzięki czemu będziesz mógł jeszcze lepiej docierać do swoich klientów niższym kosztem.

17. Pokaż listę bestsellerów

W widocznym miejscu zamieść swoje najlepsze produkty wraz z linkami do nich. Możesz też sprawdzić, jakie produkty są najczęściej wyszukiwane, i wyjść naprzeciw klientowi umieszczając je w widocznym miejscu.

18. Twórz unikalne oferty

Nowa promocja na każdy dzień? Czemu nie! Spraw, by klienci zaglądali do sklepu codziennie i angażowali się w kolejne akcje. Część z nich na pewno będzie czekała na moment, kiedy to właśnie ich ulubiony produkt będzie w promocji, a w tym czasie może coś innego wpadnie im w oko. Dzięki unikalnej ofercie możesz wyróżnić się na tle konkurencji, nawet jeżeli oferujecie podobne ceny – dodając do swoich usług drobne, ale przydatne prezenty, jak na przykład świąteczne opakowanie w cenie.

19. Dbaj o stabilność

Kiedy klienci mają mało czasu, łatwość wyszukiwania na stronie jest wielkim atutem. Każda chwila jest cenna, więc stabilna i przejrzysta strona internetowa, na której nie pojawiają się nagle zasłaniające bannery, a koszyk się nie „wysypuje”, z pewnością zwiększy komfort zakupów. Poszczególne sekcje na stronie również powinny być zawsze w tym samym miejscu, żeby klient mógł swobodnie powrócić na stronę i nie tracić czasu na szukanie.

20. Bądź dokładny

…w określaniu czasu realizacji. Jest to bardzo ważny aspekt, zwłaszcza np. w okresie przedświątecznym, kiedy każda chwila jest cenna. Określenia typu „5-7 dni roboczych” z pewnością nie przyciągają klientów. Z kolei zapewnienia o wysyłce czy realizacji w ciągu 24h i niewywiązywanie się z tego burzą zaufanie. Jeżeli wysyłasz, dopilnuj żeby Twoja firma kurierska oferowała usługę „śledzenia przesyłki”, dbaj o maile z potwierdzeniem wysyłki czy z informacją o dokładnej dacie rozpoczęcia/zakończenia usługi.

21. Podkreślaj atuty

Oferujesz usługę pakowania prezentów? Darmowy upominek? Tańszy dowóz na określonym terenie, wysyłki w trakcie weekendu lub poza granice kraju? Spraw, żeby te informacje przyciągały klienta od pierwszego momentu, w którym wejdzie na Twoją stronę.

22. Ułatwiaj kontakt

Pamiętaj, że różni klienci preferują rozmaite formy kontaktu. Bądź na to przygotowany, zwłaszcza w „gorących okresach”. Jeżeli prowadzisz fanpage, regularnie sprawdzaj skrzynkę odbiorczą. Nie unikaj rozmów telefonicznych i bądź dostępny. Nie wszyscy korzystają z zakładki „kontakt” na właściwej stronie internetowej.

23. Dbaj o komfort Klienta

Zwroty i reklamacje to niezwykle ważne aspekty zakupów internetowych. Klienci są bardzo wrażliwi na wygodne warunki, zwłaszcza w okresach zwiększonych zakupów, kiedy wybierają prezenty itd. Jeśli zapewnisz ich, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem, a w razie nagłych wypadków zaoferujesz pomoc – na pewno zyskasz większe zaufanie.

24. Zainwestuj w mobilną wersję

Możliwość przeglądania stron na telefonach czy tabletach to ogromny atut. Jeżeli strony się nie „wysypują” i w wersji mobilnej są tak samo atrakcyjne, jak w wersji na PC, mogą przyciągać klientów do dokonywania zakupów również poza domem, na przykład w trakcie długich, męczących powrotów z pracy, kiedy chętnie oderwą się od wszystkiego wokół i zatopią w wybieraniu prezentów. Jeżeli prowadzisz również sklep stacjonarny, możliwość sprawdzenia asortymentu przed dotarciem na miejsce na pewno ułatwi zakupy wielu klientom.

25. Twórz instrukcje – krok po kroku

Edukowanie klientów świetnie się sprawdza. Może obejmować tłumaczenie w ramach kontaktu bezpośredniego, telefonicznego czy nawet mailowego, jak krok po kroku dokonać zakupu. Pamiętaj, ze nie każdy potencjalny kupujący jest zaawansowanym użytkownikiem  komputera i często nawet proste kwestie należy dokładnie wyjaśnić. Warto inwestować w materiały video, które nagrywa się jeden raz, a można dzięki nim w bardzo prosty i przede wszystkim przyjemny sposób pokazać jak przejść bezboleśnie przez proces zakupowy od A do Z – zobacz przykład – stworzone przez Nas video typu „krok po kroku” .

Zaproponowane wyżej narzędzia sprawdzają się w wielu typach e-commerce oraz innych modelach biznesowych. W zależności od branży, promowanie sklepu internetowego można dodatkowo spersonalizować i rozwinąć, eliminując problemy i zwiększając sprzedaż za pośrednictwem analitycznych narzędzi. Najważniejsze jest działanie – wdrażaj porady jak najszybciej, a przekonasz się jak wiele możesz zyskać. 

Nawiązanie współpracy z dedykowanym konsultantem przyniesie najlepsze efekty.  Już dziś napisz do mnie: dawid@webmetro.pl, aby zobaczyć jak wiele możesz zmienić na lepsze.

reklama e-commerce