Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Zwiększ sprzedaż w sezonie świątecznym 2016 – zobacz, co musisz wiedzieć

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Listopad 18, 2016

Wiesz, że pierwsza połowa grudnia (1-15 grudnia) to okres, w którym Polacy najintensywniej kupują prezenty? W 2015 wydali na nie średnio 1282 zł – a w tym roku spodziewany jest kolejny wzrost. Dowiedz się, ile prezentów kupi przeciętny Kowalski i jak wielką szansę na świąteczny sukces ma w tym roku branża e-commerce.

 

W nabierającym rozpędu sezonie świątecznym możemy liczyć na szalony wzrost sprzedaży. Boże Narodzenie to czas, kiedy kupujemy więcej i chętniej – a w tym roku bardzo korzystnie wpłynie to na kanał sprzedaży on-line.

 

14 prezentów na Gwiazdkę

jak-zwiekszyc-sprzedaz-online-e-sklep

W 2016 przeciętny kupujący ma zamiar zaopatrzyć się w aż 14 prezentów, z czego najwięcej wręczy innym dorosłym i dzieciom – chociaż prezenty „dla siebie” również cieszą się powodzeniem. Aż 75% respondentów międzynarodowego badania Deloitte jest zdania, że w tym roku ich wydatki świąteczne będą podobne lub wyższe niż rok temu. Co bardzo ważne, między grudniem 2016 a styczniem 2017 sprzedaż w e-commerce wzrośnie o 17-19%! W sklepach on-line użytkownicy planują w tym roku kupić więcej prezentów, niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Zakupy on-line w sezonie świątecznym 2016

sprzedaz-w-swieta

W okresie Świąt sklepy internetowe będą oblegane. Ponad połowa osób planuje właśnie tam kupić prezenty dla najbliższych. 56% użytkowników chce poszukać w e-sklepach zaplanowanych wcześniej prezentów, ale aż 17% zamierza przy okazji kupić coś spontanicznie! Zwiększ sprzedaż, promując najlepsze okazje i wychodząc naprzeciw niezdecydowanym kupującym.

 

Co istotne, bardzo dużą popularnością cieszą się wyszukiwarki i porównywarki cen, gdzie użytkownicy szukają informacji i inspiracji – warto zadbać o obecność w tych miejscach. Niemal 9/10 osób będzie najpierw szukało informacji o prezentach w internecie, nawet jeżeli planują zakupy w sklepie stacjonarnym – warto wykorzystać tę wiedzę również poza sezonem, promując swoje najlepsze produkty w Google Zakupy.

 

Na decyzje zakupowe klientów wpłyną takie czynniki, jak:

 

  • Wyprzedaże w sklepach on-line

  • Darmowa dostawa

  • Lepsze okazje i niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych.

Gdzie konsumenci wolą kupować?

jak-zwiekszyc-sprzedaz-online

Jak widać, kanał on-line będzie w tym roku na topie. Aby zadowolić klientów i sprawić, by zakupy na Boże Narodzenie nie były ich ostatnią wizytą w Twoim sklepie – zwłaszcza, że

sprzedaz-na-swieta

Warto zadbać o takie elementy jak:

 

– Szybka reakcja na skargi lub reklamacje
– Prosty proces zamawiania i płatności
– Możliwość śledzenia przesyłki
– Przejrzystość i łatwość zdobycia informacji o produkcie poprzez różne kanały (np. social media)
– Możliwość porozumienia się ze sklepem przez różne kanały (np. szybki kontakt poprzez Facebooka, odpowiadanie na komentarze, reagowanie na maile).

 

Wersja mobilna strony

Na koniec warto przeanalizować, jak sklep przedstawia się w wersji mobilnej. W 2016 roku 78% użytkowników będzie używało smartfona, żeby szukać informacji o prezentach lub je kupować. Dopasowanie strony do urządzeń mobilnych to niezwykle istotna kwestia. Żeby szybko sprawdzić, czy Twoja strona jest responsywna, możesz zwężyć okno przeglądania i podejrzeć, jak się wówczas prezentuje.

responsywna-strona

 

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, najwyższy czas zaplanować świąteczną kampanię i wdrożyć odpowiednią taktykę, by wyprzedzić konkurencję. Najprostszą metodą może być Facebook – pomoże Ci dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej w najlepszym czasie, ułatwiając proces pozyskania nowych klientów. NApisz do nas, aby dowiedzieć się więcej!

 

Potrzebujesz więcej wiedzy o tym, jak skutecznie usprawnić e-sklep na Święta? Koniecznie przeczytaj ulubiony artykuł naszych czytelników o tym, jak podnieść sprzedaż w sklepie internetowym (kliknij i zobacz) i zwiększ sprzedaż już teraz.

 

Powodzenia!

 

Dane w artykule pochodzą  ze źródeł:
2015 Holiday Wrap-Up, 2015, The NPD Group

2016 Holiday Survey – Deloitte University  Press