Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

5 gorących nowości Facebooka, które przyniosą korzyści firmom

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Październik 20, 2016

Facebook nie pozwala na chwilę wytchnienia, co daje wiele korzyści markom korzystającym z tego medium. Poznaj jesienne nowości, które usprawnią Twój biznes, i nowinki ze świata Facebooka, takie jak Workplace, Marketplace czy dynamiczne reklamy dopasowane do lokalizacji.

 

1. Workplace – narzędzie do usprawniania komunikacji w firmie

workplace

Facebook Workplace to nowe miejsce, w którym możesz koordynować działania Twojej firmy. Od teraz poprzez Facebooka możesz zarządzać nie tylko kontaktami i reklamami , ale także komunikacją między pracownikami.

 

Potencjał rozszerzenia Workplace, zapowiadanego wcześniej pod nazwą Facebook at Work, jest oceniany bardzo wysoko. Aplikacja ma charakter płatny, a wysokość opłat jest zależna od ilości aktywnych pracowników. 3 dolary miesięcznie zapłacisz za każdego aktywnego użytkownika w firmie zatrudniającej do 1000 pracowników; 2 dolary, jeśli posiadasz od 1000 do 10.000 użytkowników. Dla jeszcze większych przedsiębiorstw opłata spada do 1 dolara za użytkownika.

 

Facebook podaje, że z Workplace korzysta już więcej niż tysiąc firm, których członkowie komunikują się już w ponad 100.000 grup. Użytkownicy mają dostęp m.in. do czatu (również grupowego), reakcji, grup, wyszukiwań, wideo (w tym live) czy Multi-Company Groups, co pozwala na komunikację z wieloma firmami, jeżeli należą do Workplace. Firmy już zaczynają korzystać z takich opcji jak komunikaty na żywo czy grywalizacja między pracownikami.

 

2. Nowe narzędzia do pomiaru skuteczności reklam

Facebook poszerzył możliwości śledzenia skuteczności reklam o kolejne narzędzia. Pozwoli na pomiar zależności między reklamą online a działaniami podejmowanym offline, co da dostęp do dokładniejszych danych czy zbadanie, w jaki sposób reklama dociera do danej osoby, zanim nastąpi konwersja.

 

3. Zdjęcia 360 stopni w Facebook Canvas i nie tylko

Facebook udostępnił użytkownikom opcję dodawania zdjęć 360 stopni, które są specjalnie oznaczone, już jakiś czas temu. Co najważniejsze, żeby dodać taką fotografię na fanpage, nie jest wymagany specjalny sprzęt – zdjęcia można tworzyć smartfonem za pośrednictwem aplikacji (istnieje już kilka) lub iPhone (zobacz wytyczne Facebooka). Dodawanie zdjęcia 360 wygląda tak samo, jak dodawanie klasycznej fotografii, ale może przynieść zdecydowanie ciekawszy skutek. Zdjęcia sferyczne są nadal gorącą nowością, z którą odbiorcy chętnie wchodzą w interakcję. Zobacz, jak to wygląda, na przykładzie postu Marka Zuckerberga.

 

Nowością jest fakt, że zdjęcia 360 stopni można od teraz zamieszczać w formacie Canvas, który jest dostępny na urządzeniach mobilnych. Dostęp do tej opcji jest jednak nieco skomplikowany – trzeba dysponować sporym budżetem. Mimo wszystko zachęcamy do wypróbowania opcji dodania zdjęcia 360 jako postu na fanpage’u, aby zaangażować odbiorców w coś niezwykłego! Jeżeli chcesz, możesz ponadto zmienić zdjęcie profilowe na 7-sekundowy film – jest to opcja dostępna już od kilku miesięcy, jednak nadal ciekawa i warta uwagi 😉

 

4. Marketplace, czyli potencjalna konkurencja dla gigantów sprzedażowych

facebook-marketplace

Od pierwszych dni października w kilku krajach – Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii i USA – działa nowa aplikacja sprzedażowa Marketplace. Jeśli się sprawdzi, będzie podbijać resztę świata. Już teraz warto poznać jej funkcjonalności.

 

Aplikacja pozwala dodawanie ofert sprzedażowych i wyszukiwanie takich, które będą nas potencjalnie interesowały (na podstawie danych, które Facebook o nas gromadzi). Marketplace dzieli oferty pod różnym kątem – lokalizacji, ceny, kategorii. Na razie jest zintegrowana z Androidem i IOS, ale planowana jest również wersja na PC. Facebook ma w ten sposób zamiar wykorzystać fakt, że mnóstwo użytkowników wykorzystuje go do uczestnictwa w grupach sprzedażowych, więc i tak pośredniczy w zakupach. Aplikacja ma niejako premierę już po raz drugi – za pierwszym razem, 9 lat temu, się „nie przyjęła”. Tym razem Facebook zapowiada jednak nową wersję wydarzeń, która ma być sukcesem. Dodawanie ogłoszeń jest bardzo proste (polega na podłączeniu zdjęcia, ceny, opisu, lokalizacji i jest dostępne dla osób pełnoletnich), a informację o chęci zakupu można przesłać bezpośrednio do sprzedawcy – poprzez wiadomość. Wszystko odbywa się z poziomu aplikacji mobilnej, która została poszerzona o dodatkowy przycisk.

 

Jeżeli Marketplace odniesie zapowiadany sukces, w nadchodzących miesiącach możemy spodziewać się polskiej premiery.

 

5. Dynamiczne reklamy dopasowane do asortymentu

retail

Kolejna bardzo ważna nowość, która jest w fazie testów – Dynamic ads for retail – już niedługo będzie dostępna i w pełni funkcjonalna. Dynamiczne reklamy pozwalają na dopasowanie oferty do lokalizacji – Facebook potwierdził, że użytkownicy będą mieli możliwość sprawdzenia dostępności produktu w ich lokalizacji lub opcję łatwego odnalezienia sklepu w pobliżu, w którym dany produkt jest dostępny. Użytkownicy będą mieli również dostęp do mapy czy do podobnych produktów. Co ważne, gdy produkt się wyprzeda, jego reklamy nie będą dłużej wyświetlane w danym regionie – informacje o tym Facebook będzie pobierał z podłączonej bazy danych.

 

Napiszcie w komentarzach, które w powyższych nowości będziecie testować u siebie!

 

 

  • joanna_kaczkowska

    Według mnie za nowość nadal można uznać zmianę wyglądu fanpage’y. Nadal nie mogę się przyzwyczaić do nowego układu, w wersji mobilnej mam ucięte zdjęcie w tle. Facebook powinien to rozwiązać zanim wprowadzi tyle nowych rzeczy

    • Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Content Marketingu

      Joanna, dzięki za opinię. Nowy układ był z pewnością testowany pod kątem funkcjonalności, ale odnośnie zdjęć w tle nie sposób się nie zgodzić 🙂

  • Anna S

    Udało nam się przetestować Workplace by Facebook a testy szczegółowo opisać, zapraszam do lektury artykułu (porównaliśmy je do Yammera, z którego korzystamy już od ponad 2 lat): http://learnplace.pl/learnplace-testuje-workplace-by-facebook/

    • Miriam

      Dziękujemy za lekturę i link do szczegółowej analizy 🙂
      Pozdrawiam!