Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Jak pozyskiwać klientów na treningi? Case Study [Facebook]

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Luty 5, 2018

Jesteś właścicielem klubu sportowego, trenerem personalnym, instruktorem jogi albo fitness i zastanawiasz się, jak pozyskiwać klientów na treningi? Przeczytaj nasz case study z opisem kampanii reklamowej szkoły jogi i zobacz, jak niewielkim kosztem utworzyć kampanię na Facebooku i zapełnić wszystkie miejsca na treningi.

jak pozyskiwać klientów na treningi

Celem kampanii reklamowej, która po 2 tygodniach zapełniła wszystkie miejsca na kursie (z nadwyżką), było pozyskanie zapisów na kurs jogi w Gdańsku. Joga-Trójmiasto nigdy wcześniej nie korzystała z płatnej reklamy w Internecie, zatem kampania była budowana od podstaw. Wspólnie utworzyliśmy nowe konto reklamowe, wybraliśmy grupę docelową, stworzyliśmy grafiki do reklam, ustaliliśmy budżet i napisaliśmy teksty reklam, które opisywały korzyści z podjęcia kursu, przedstawiały sylwetkę szkoły i instruktorów oraz zachęcały do zapisów.

Pozyskiwanie klientów na treningi. Rezultaty kampanii (14 dni)

 Ponad 100% zapisów na kurs – wszystkie miejsca na płatnym kursie jogi zostały zajęte, a dodatkowo część osób zapisało się z góry na kolejną edycję;

 Ponad 170 polubień i 25 udostępnień – tyle łącznie uzyskały posty o serii treningów, a fanpage polubiło kilkadziesiąt nowych osób;

 11 tysięcy – do tylu użytkowników dotarła kampania dzięki utworzeniu bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców, którzy przełożyli się na klientów;

 2 tygodnie – tyle czasu trwała kampania.

jak pozyskiwać klientów na treningi

Sylwetka klienta

Joga-Trojmiasto.pl to zlokalizowana w Gdańsku szkoła jogi, gdzie odbywają się zajęcia na różnym poziomie zaawansowania, prowadzone przez 8 instruktorów. Kurs Joga od Podstaw, który jest tematem case study, od 2010 doczekał się ponad 50 edycji. W tym roku kurs był reklamowany na Facebooku po raz pierwszy.

Jak dobrać grupę docelową do reklam treningów?

jak pozyskiwać klientów na treningi

Pierwszym i podstawowym zadaniem było ustalenie grupy odbiorców. Jeśli jesteś instruktorem lub trenerem, na początku warto dokładnie zastanowić się nad taki aspektami:

  • kto do tej pory głównie korzystał z treningów – kobiety, mężczyźni, młode mamy, a może osoby po 50 roku życia
  • jaki był średni wiek klientów (różne grupy wiekowe interesują się innego rodzaju aktywnością fizyczną – warto to podzielić)
  • jakie klienci zgłaszali potrzeby (np. napięcie, ból mięśni, potrzebę udania się do specjalisty, chęć utraty wagi lub inne)
  • skąd klienci są w stanie dojechać (np. ile kilometrów są w stanie pokonać aby dotrzeć na zajęcia)

jak pozyskać klientów na trening

W statystykach fanpage warto sprawdzić ponadto, w jakich godzinach dotychczasowi fani najchętniej są aktywni, a także jakie łączą ich zainteresowania – czasem odpowiedzi na te pytania są zaskakujące. Warto również zerknąć na to, jakiego rodzaju posty uzyskiwały najwięcej reakcji.

Zebrane w ten sposób dane podnoszą efektywność reklam i są punktem wyjściowym dla skutecznej kampanii. Dzięki utworzeniu bardzo precyzyjnej grupy reklama JogaTrojmiasto potencjalnie mogła dotrzeć do 25 tysięcy osób, w promieniu do 15 km od siedziby. Dla reklamy lokalnej jest to optymalna wielkość grupy odbiorców, czego dowodzi kampania.

Wskazówka: Jeśli grupa jest zbyt duża, warto dodatkowo ją zawężać lub wykluczać określone zainteresowania czy branże (w tym konkurencję).

Jak napisać skuteczną reklamę treningu na Facebooka?

jak pozyskiwać klientów na treningi

Aby reklama była skuteczna, powinna spełniać kilka warunków. W reklamach dla Joga-Trójmiasto nacisk położyliśmy na emocje i problemy odbiorcy, a także korzyści z treningu. W treści wykorzystujemy uniwersalne, wyróżniające się symbole z tablicy znaków; skrótowe sformułowania i bezpośrednie zwroty. Wszystkie najważniejsze aspekty podkreślone były na samym początku tekstu – aby był widoczny bez konieczności klikania w przycisk „Zobacz więcej”.

Wskazówka: Reklamę powinna wyróżniać grafika, najlepiej naturalna: aby odbiorca nie czuł się przytłoczony „stockowym” zdjęciem i mógł się utożsamiać z treścią; jeżeli na grafice jest tekst, nie może przekraczać 20% powierzchni.

Jaki cel wybrać, aby pozyskiwać klientów na treningi personalne/ zajęcia sportowe/ kurs jogi

jak pozyskiwać klientów na treningi

W szeroko pojętej branży sportu i rozwoju osobistego, która w dużej mierze opiera się na motywacji, sprawdza się kilka celów reklamowych.

1. Promowanie wydarzeń – utworzenie wydarzenia pozwala na szerszy opis korzyści w postach dodawanych w wydarzeniu, dodanie większej ilości grafik, rozpoczęcie dyskusji z osobami zainteresowanymi wydarzeniem (w tym poprzez dodanie ankiety).

Wskazówka: Dzięki promowaniu wydarzenia zyskujemy zasięg – znajomi osób, które zainteresują się wydarzeniem, widzą to na swoich tablicach.

jak pozyskiwać klientów na treningi

2. Aktywność, czyli promowanie postów – warto korzystać z tego celu, o ile wcześniej treść posta jest dopasowana do promowanych treningów/zajęć, zawiera estetyczną grafikę i opis korzyści. Do posta warto wcześniej dodać przycisk „Wyślij wiadomość”.

Wskazówka: Dzięki promowaniu istniejącego posta, reklama oraz sam fanpage zyskuje nowe polubienia, udostępnienia, komentarze – i co ważne – darmowy zasięg w postaci fanów.

3. Ruch – czyli kierowanie na stronę internetową, warto wykorzystywać jeśli oferta jest korzystnie rozpisana na stronie, a dane kontaktowe są łatwo dostępne.

Wskazówka: Warto zaznaczyć, że można tworzyć reklamy na Facebooku nie posiadając strony internetowej – całość można z powodzeniem przeprowadzić nie wychodząc poza Facebooka, domykając terminy poprzez wiadomości na Facebooku, a najlepiej – przez telefon.

jak pozyskiwać klientów na treningi

4. Pozyskiwanie kontaktów – czyli reklama lead ads – doskonale sprawdza się przy pozyskiwaniu klientów na zajęcia indywidualne, np. treningi personalne albo kursy 1:1. Przy tego typu reklamie można utworzyć formularz kontaktowy, który pobiera od potencjalnego klienta dane: np. numer telefonu, adres e-mai, imię – i omówić konkrety podczas bezpośredniej rozmowy. Więcej o reklamie lead ads przeczytasz w naszym artykule.

Wskazówka: aby zachęcić odbiorcę do pozostawienia danych kontaktowych, należy dać coś w zamian – np. e-book z wartościową treścią, darmową konsultację.

jak pozyskiwać klientów na treningi

Zobacz opinię właścicielki Joga Trójmiasto:

jak pozyskiwać klientów na treningiNa kursie pojawili się wszyscy, którzy się zapisali. Mówiąc dokładnie, zapisało się więcej osób, ale przełożyłam ich na kolejny kurs!:) Kamila Świąder, właściciela Joga-Trójmiasto.pl

 

Porozmawiajmy o reklamie Twoich treniongów – skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną konsultację w 30 sekund! ⤵⤵⤵