Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Jak zdobyć fanów na Facebooku firmy? Case Study + Wskazówki

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Maj 21, 2018

„Jak zdobyć fanów na Facebooku?”, „Skuteczne sposoby na zdobywanie lajków?”, „Jak mieć więcej polubień?” – na te pytania odpowiadaliśmy już wiele razy, a jednak temat zdobywania fanów na Facebooku wciąż jest dynamiczny. W dzisiejszym Case Study na przykładzie włoskiej restauracji pokażemy, jak zrobić skuteczną kampanię pozyskującą fanów na Facebooku (i dorzucimy kilka bezcennych wskazówek do wdrożenia nawet bez budżetu).

Jak zdobyć fanów na Facebooku

Celem kampanii reklamowej było zebranie polubień strony od osób o określonych zainteresowaniach i w określonej lokalizacji, przy jednoczesnym zachęceniu do fizycznej wizyty w firmie (restauracji). Z jednej strony było to wyzwanie – kampanie ogólnokrajowe pozwalają docierać do wielokrotnie większej publiczności. Z drugiej strony zawężenie lokalizacyjne sprawiło, że kampania była bardzo skuteczna (m.in. ponad 900% więcej polubień strony niż w poprzednim miesiącu, czyli niemal 400 nowych fanów w kilkanaście dni).

Sylwetka klienta

Amore Mio – Prawdziwa Włoska Restauracja to prowadzona przez Włocha restauracja położona na Starym Rynku w Elblągu. Dania w menu mają iście włoski temperament, wszystkie nazwy zapisane są po włosku. Kartę ubogaca szeroki wybór włoskich win, świeże owoce morza i wachlarz przystawek, a klimatu zadają klasyczny wystrój nawiązujący do Italii, ożywiona muzyka i letni ogródek.

Jak zdobyć fanów na Facebooku

Zdobywanie fanów na Facebooku firmy. Rezultaty kampanii (20 dni)

Jak zdobyć fanów na Facebooku

 900% wzrostu polubień strony w porównaniu do poprzedniego miesiąca,
✔ mniej niż 75 groszy za polubienie strony,
 21 000+ odbiorców reklamy,
 14 000+ odbiorców „zasięgu społecznościowego” – czyli  znajomych itp.,
✔ 6700+ aktywności dotyczących postów,
 250+ pozytywnych reakcji na posty,
 25+ komentarzy do postów.

Uruchomienie płatnej reklamy spowodowało, że nowych fanów na Facebooku firmy zaczęło przybywać również z innych źródeł (np. udostępnienia postów reklamowych do znajomych, na które zdecydowali się odbiorcy).

Jak zdobyć fanów na Facebooku

Cele i przebieg kampanii

Wiele firmowych fanpage’y stawia sobie początkowo główny cel: zdobycie 1000 fanów. W przypadku restauracji Amore Mio próg ten został już przekroczony, ale po jego osiągnięciu dynamika zaczęła nieco spadać. Podczas rozmowy z właścicielem ustaliliśmy, że zdobywanie nowych fanów na Facebooku firmy ma być priorytetem, jednak główny cel był nieco inny: realne wizyty nowych osób w restauracji.

Warto tutaj zaznaczyć, że etap rozważenia celu kampanii to podstawa dalszych działań – samo zdobywanie nowych fanów nie wystarczy, jeśli nie przełożą się na osoby zaangażowane w życie i działanie firmy. Przy działających obecnie algorytmach ważna jest nie ilość, a jakość naszej facebookowej publiczności.

Jak zdobyć fanów na FacebookuTaką ilość pozytywnych powiadomień i nowych fanów zebranych w ciągu jednego dnia chętnie oglądałby każdy właściciel fanpage’a 😉

Ustaliliśmy, że kampania z celem zdobywania nowych polubień strony będzie kierowana do mocno sprofilowanej grupy docelowej:

po pierwsze) mieszkańcy Elbląga lub osoby które często przebywają w ścisłej okolicy restauracji,
po  drugie) osoby interesujące się włoską kuchnią, językiem i kulturą,
po trzecie) osoby w wieku powyżej 18 lat.

Jak zdobyć fanów na Facebooku

Aby dodatkowo zachęcić po polubienia strony, dla fanów przewidziany został prezent w postaci rabatu lub kawy gratis. Ważne: kampania nie działała na zasadzie konkursu. W takim wypadku konieczny byłby regulamin, który uwzględniałby sposób wyłonienia zwycięzców. Obie reklamy były aktywne jednocześnie aby sprawdzić, która forma prezentu działa skuteczniej.

Jak zdobyć fanów na Facebooku

Dodatkowo podczas majówki uruchomiliśmy kampanię z celem zasięgowym, która informowała osoby przebywające w promieniu wokół restauracji o godzinach otwarcia i zapraszała do odwiedzenia letniego ogródka w długi weekend.

Wskazówki do reklamy zdobywającej fanów na Facebooku

1. Powód, dla którego warto polubić fanpage

Aby skłonić osobę do podjęcia działania w postaci polubienia fanpage’a trzeba się nieco postarać. Podstawą jest jakość naszego profilu, estetyczne zdjęcia oraz korzyść. Warto zadać sobie pytanie: właściwie dlaczego dana osoba ma polubić akurat tę stronę i pozwolić nam na regularne pojawianie się na jej tablicy? W dodatku pamiętajmy, że nowe polubienie strony zobaczą znajomi, więc zwykłe „polub nas aby być na bieżąco” nie wystarczy.

Jak zdobyć fanów na Facebooku

Warto przygotować zatem co najmniej jeden powód, dla którego odbiorcy mają z własnej chęci zostać fanem Twojej firmy na Facebooku. Nie musi to być prezent – warto jednak zastanowić się, czym Twój fanpage się wyróżnia i wypisać to w reklamie – np. regularne informacje o rabatach, praktyczne wskazówki, niepowtarzalne inspiracje.

2. Forma przekazu, atrakcyjny tekst i grafika

Tutaj z kolei pojawia się pewne ograniczenie – reklama z celem pozyskiwania fanów ma bardzo mały limit znaków w treści, ponadto znaki specjalne nie są mile widziane. Rozwiązaniem jest utworzenie atrakcyjnego filmu – to zwiększy limit znaków i pozwoli na dodanie emotikonek.

3. Częstotliwość reklam

Aby nie zmęczyć odbiorców przekazem reklamowym, warto monitorować częstotliwość. Jeśli ktoś zobaczy reklamę 3-6 razy, a nadal nie zareaguje, to prawdopodobnie wyświetlenie tej samej reklamy po raz 13 nie zadziałania. Rozwiązaniem jest tworzenie kilku wersji jednej reklamy (testy A/B) albo poszerzanie lub zmiana grupy docelowej.

Zdobywanie fanów na Facebooku firmy bezpłatnie

Kolejnym sposobem na zdobycie fanów jest zapraszanie osób, które reagują na posty, do polubienia strony. Jest to o wiele skuteczniejsze niż zmasowana wysyłka zaproszeń rozsyłana do znajomych 😉 W przypadku restauracji Amore Mio posty zebrały łącznie ponad 250 reakcji, co dało możliwość zaproszenia po polubienia ponad 150 osób (reszta samodzielnie dołączyła do grona fanów). Aby zaprosić osoby, które zareagowały na post, należy kliknąć w podsumowanie reakcji i kliknąć przycisk Zaproś.

Jak zdobyć fanów na Facebooku

Innym, niezwykle z resztą skutecznym sposobem jest utworzenie kampanii z celem ruch, aktywność lub innym, w której promować będziemy materiał, który jest na przykład: ciekawy, bezpłatny, angażujący, poradnikowy czy poruszający istotne kwestie. Wówczas niejednokrotnie fani „przychodzą” sami, przyciągnięci poprzez niewypowiedzianą obietnicę otrzymywania kolejnych cennych materiałów w przyszłości.

Przykładem tu może być np. reklama darmowego e-booka o zdrowych posiłkach kierowana do kobiet zainteresowanych fitnessem czy promowanie artykułu o problemach z koncentracją u dzieci skierowanego do matek 10latków. Wówczas nowi fani nie są wliczani w koszty kampanii.

Opisane powyżej działania miały miejsce na przełomie kwietnia i maja. Od tego czasu reklama dalej była aktywna a wyniki są coraz lepsze 🙂

Zobacz opinię właściciela restauracji Amore Mio w Elblągu

Jak zdobyć fanów na Facebooku

Polecam współpracę. Dostrzegam pozytywne efekty, a same reklamy dotarły do tysięcy odbiorców.

– Marco Cocchieri, właściciel Amore Mio

 

Chcesz zdobyć nowych fanów na Facebooku Twojej firmy?

Jak zdobyć fanów na Facebooku

Napisz do nas koniecznie na kontakt@webmetro.pl lub kliknij: