Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Jak stworzyć reklamę na Instastory? Poradnik krok po kroku

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Maj 22, 2019

Reklama na Instastory to dla pewnych branż niezwykle ważne umiejscowienie, które wbrew pozorom jest w stanie wygenerować konwersje (np. sprzedaż, pozyskanie kontaktu). Aby dodać reklamę w tym miejscu, nie trzeba przekraczać progu 10 tysięcy fanów na Instagramie – ten próg dotyczy sytuacji, kiedy chcemy umieszczać w stories linki wychodzące z poziomu „zwykłych”, niereklamowych postów. Przeczytajcie praktyczny poradnik: jak stworzyć reklamę na Instastory krok po kroku!

jak stworzyć reklamę instastories

Reklama Instastories –  informacje i podstawy:

  1. Reklamę na Instastories możesz utworzyć, jeśli posiadasz konto na Instagramie. Konto powinno być profilem firmowym i być spięte z kontem reklamowym na Facebooku.
  2. Do Instastories wymagane są określone wymiary grafik. Oczywiście można stworzyć reklamę o innych wymiarach, ale jest ona wówczas mniej czytelna.
  3. Aby utworzyć reklamę w Instastories, potrzebujesz mieć konto reklamowe na Facebooku – to poprzez Facebooka tworzy się reklamę.
  4. Reklama w Relacji na Instagramie może opierać się o pojedyncze zdjęcie, film lub karuzelę zdjęć.

jak stworzyć reklamę instastories

Ważne definicje:

Umiejscowienia – to element tworzenia kampanii, który jest kluczowy przy wyborze miejsc emisji reklamy. Umiejscowienia wybiera się na etapie tworzenia zestawu reklam.

Konto reklamowe na Facebooku – aby je utworzyć, wystarczy rozpocząć kreowanie pierwszej reklamy. Jeśli wcześniej tworzyłeś/aś reklamy, możesz zalogować się do konta reklamowego poprzez link https://www.facebook.com/business/ lub rozwijając menu (tak samo, jak w celu wylogowania się) i wchodząc w zakładkę dotyczącą reklam.

Menadżer firmy na Facebooku – miejsce, w którym możesz spiąć ze sobą konto reklamowe, konto na Instagramie, na Facebooku; wprowadzić dane do faktury, dodać dostępy innym osobom. Korzystanie z Menadżera firmy daje dużą wygodę. Aby go utworzyć, kliknij w link https://business.facebook.com/ i skorzystaj z opcji „Utwórz”, a następnie uzupełnij dane firmy.

jak stworzyć reklamę instastories

 

Zalety korzystania z Menadżera firmy

– Możliwość wybrania bardzo konkretnych celów
– Opcja dopasowania reklamy pod wymagania odbiorców
– Rozbudowane opcje targetowania reklam
– Lepsza optymalizacja reklam
– Rozliczenie za efekty
– Generowanie raportów, precyzyjne dane o odbiorcach
– Możliwość powielania kampanii, zestawów reklam i reklam
– Kontrola nad kampanią od A do Z
– Pozwala na wprowadzenie re-marketingu
– Łatwo obsługiwać kilka-kilkadziesiąt kont reklamowych
– Możliwość monitorowania wydatków i pobierania faktur.

Grafika do reklamy Instastories

jak stworzyć reklamę instastories

 

Aby reklama firmy na Instagramie przynosiła spektakularne efekty, podstawą są unikatowe grafiki i filmy. Oprócz tego, że powinny być estetyczne, ciekawe i nowoczesne, muszą spełniać określone wymagania formalne.

Dobra praktyka: łamanie kontrastowych kolorów, np. pomarańczowy z zielonym; tło NIE powinno być jednolite – warto dodawać cienie, gradienty, załamania. Rozmiar tekstu lub prezentowanych elementów warto sprawdzić, zmniejszając grafikę do wyglądy podobnego jak na Instastory – czyli do wielkości wyświetlacza telefonu.

Ważne: na grafikach nie powinno znajdować się zbyt wiele tekstu, ponieważ ogranicza to zasięg reklam. Najlepiej, gdy grafiki w ogóle nie zawierają tekstu lub zajmuje on łącznie maksymalnie 20% ogólnej powierzchni grafiki.

Wymiary: Grafika do umiejscowienia Instastory ma wymiary zalecane 1080 x 1920 px (minimalnie: 600 x 1067 px). Format pliku to .jpg lub .png (zdjęcie), a w przypadku filmów .mp4 lub .mov. Waga pliku nie powinna przekraczać 30 MB dla zdjęcia / 4 GB dla filmu. Film wyświetla się domyślnie przez 5 sekund, ale ogólnie może trwać do 2 minut.

jak stworzyć reklamę instastories

 

Reklama w Instastory: Instrukcja krok po korku

I. Połączenie konta na Instagramie z Menadżerem reklam

  1. Zaloguj się na Facebooka, przejdź do Zarządzania reklamami.
  2. Z menu wybierz zakładkę „Ustawienia firmowe”. Jeśli nie masz jeszcze firmy na Facebooku, warto to zmienić.
  3. Wybierz sekcję „Konta na Instagramie” lub kliknij w link: https://business.facebook.com/settings/instagram-accounts
  4. Wybierz opcję „Dodaj”, a następnie wprowadź nazwę profilu na Instagramie oraz hasło.
  5. Przypisz do konta zasoby, czyli konto reklamowe. Gotowe.

 

jak stworzyć reklamę instastories

 

II. Tworzenie reklamy na Instastories

1. Przejdź do Menadżera reklam i utwórz nową kampanię, np. z celem Ruch.

2. Na etapie zestawu reklam ustal odbiorców, budżet, harmonogram oraz – kluczowe – umiejscowienia. Możesz wykluczyć wszystkie poza Relacjami na Instagramie.

jak stworzyć reklamę instastories

3. Przejdź do tworzenia reklamy: wprowadź nazwę reklamy i link kierowania oraz przycisk wezwania do działania.

4. Wybierz grafikę, wideo lub kilka grafik do karuzeli.

5. Potwierdź i tym samym opublikuj reklamę. Gotowe!

Po tym etapie analizuj efekty, powielaj reklamy z innymi grafikami, testuj filmy, sprawdzaj efektywność. Z czasem Twoja reklama stanie się perełką!

 

Jeśli masz pytania lub wątpliwości dotyczące reklam w relacjach na Instagramie, napisz do nas: kontakt@webmetro.pl.