Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Marketing Automation. Wprowadzenie na podstawie GetResponse

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Październik 6, 2016

Dbanie, by różne elementy marketingu ze sobą współgrały, zawsze zabiera sporo czasu. Sama obsługa e-mail marketingu może pochłaniać wiele cennych godzin. Jeśli chcesz dodać do tego personalizację treści, tworzenie stron lądowania, grafik, wykresów, analiz zachowania użytkowników – może zabraknąć Ci czasu na jakiekolwiek inne działania. Odpowiedzią na taką sytuację jest kreatywna automatyzacja marketingu.

 

marketing automation

 

Automatyzacja działań marketingowych

Szacuje się, że narzędzia marketing automation pozwalają zaoszczędzić nawet 75% budżetu przeznaczanego na działania w tym zakresie. Poprzez automatyzację działań marketingowych możesz jednak zyskać nie tylko finansowo. Polepszeniu ulega identyfikacja wizualna, bo Twój design staje się spójny i profesjonalny. Zlecając zarządzanie automatyzacją agencji, zyskasz podwójnie – oprócz oszczędności finansowych otrzymasz sporo cennego czasu, który możesz poświęcić na rozwój biznesu. Co więcej, uzyskasz dokładne informacje o działaniach Twoich odbiorców dzięki zautomatyzowanej identyfikacji – dowiesz się, ile czasu dana osoba spędza na stronie lub jak wygląda jej ścieżka zakupowa. Odbiorcy będą dzięki temu posegmentowani w taki sposób, aby otrzymywać spersonalizowane oferty wtedy, gdy są gotowi na zakupy.

automatyzacja marketingu, marketing automation

 

Marketing automation to bowiem nie tylko ułatwienie kreowania treści – pod tym pojęciem kryje się znacznie więcej. Dzięki automatyzacji możesz obserwować działania użytkowników na stronie, odzyskiwać osoby, które porzuciły koszyk, dbać o lojalnych klientów, przyciągać potencjalnych. Automatyzacja marketingu to cały system działań, który pozwala konwertować odwiedzających na prawdziwych klientów. Aby działał skutecznie, należy przenieść bazy adresowe, wdrożyć integracje i w przemyślany sposób utworzyć reguły automatyzacji, które przyniosą najlepsze rezultaty zgodnie z zasadami user experience.

automatyzacja marketingu, marketing automation

Marketing automation – jak to działa?

Aby lepiej zrozumieć aspekty działania automatyzacji, warto poznać podstawowe pojęcia, takie jak na przykład cykl czy scoring (przydzielanie punktów). Cykl to planowanie i projektowanie, które mają w efekcie doprowadzić odbiorcę do określonego przez Ciebie celu, na ustalonych wcześniej warunkach. Cykle składają się z akcji, czyli działań następujących po spełnieniu Twoich warunków (akcją może być wysłanie wiadomości czy przypisanie tagu). Elementem cyklu jest scoring, czyli przypisywanie punktów poszczególnym odbiorcom (na przykład za otwarcie nowego maila czy kliknięcie linku, oczywiście z możliwością dodawania bardziej zaawansowanych wytycznych). Wiąże się z tagowaniem, czyli przypisywaniem tagów do pojedynczych osób na podstawie podejmowanych przez nich działań (można na przykład tagować lojalnych klientów, osoby które skorzystały z promocji, otworzyły maila, zapisały się przez formularz, chcą otrzymywać wiadomości co tydzień. Strategia dodawania tagów wymaga dokładnego przemyślenia, bo od nich zależy ostateczny efekt). Projektując działania można posługiwać się ponadto filtrami, na przykład odnoszącymi się do zasięgu (można ograniczać zasięg do określonych osób) czy liczby odbiorców.

 

automatyzacja marketingu, marketing automation

 

Marketing automation na przykładzie GetResponse

Platforma do automatyzacji marketingu od GetResponse jest skierowana głównie do biznesów, które aspirują do poszerzania skali działalności, posiada jednak ofertę również dla dużych przedsiębiorstw. GetResponse, który wspomógł działania ponad 350 000 firm w 182 krajach, wystartował w 1997. Obecnie jest w top 3 światowych platform do email marketingu. Możemy pomóc Ci rozwinąć firmę dzięki tej platformie – przeczytaj, jak to działa, lub przekonaj się sam – darmowe konto testowe na www.getresponse.pl możesz założyć już teraz!

 

automatyzacja marketingu, marketing automation
Efektowne zestawy szablonów do tworzenia wiadomości

 

Przede wszystkim, komunikacja z aktualnymi i potencjalnymi klientami przy zastosowaniu marketing automation odbywa się na wysoce spersonalizowanym poziomie, dzięki czemu Wasza relacja ma o wiele większą wartość. Jak to możliwe? Odpowiedź nie jest skomplikowana. Automatyzacja i personalizacja wcale się nie wykluczają, a wręcz wspierają. Dzięki marketing automation można tak segmentować odbiorców, by trafiać do nich z najlepiej dopasowaną ofertą – która uwzględnia ich wcześniejsze działania i preferencje.

 

Tworzenie cykli w GetResponse funkcjonuje na zasadzie „jeśli nastąpiło A, automatycznie nastąpi B”.  Dzięki temu można planować ścieżkę postępowania dla użytkowników. Można budować proste lub rozbudowane scenariusze dla różnych typów odbiorców i obserwować „cykl życia odbiorcy” (CLV), dopasowując scenariusz do jego działań. Dzięki temu powstają dokładne scenariusze – na przykład wysyłanie wiadomości do użytkowników którzy porzucili koszyk czy nagradzanie lojalnych klientów specjalnymi wiadomościami.

 

automatyzacja marketingu, marketing automation

System drag&drop ułatwia wizualizację scenariusza i planowanie kolejnych działań

 

GetResponse to ponadto baza ponad 1000 darmowych zdjęć, narzędzie do kreowania stron lądowania (landing pages), możliwość tworzenia wiadomości, autoresponderów czy formularzy na stronę. Można ponadto tworzyć ankiety, a nawet webinary. Testy A/B/X są dostępne trakcie tworzenia wiadomości. Przez cały czas istnieje ponadto dostęp do statystyk z podejmowanych działań.

 

Kreator landing pages daje sporo możliwości tworzenia stron, do których możesz linkować. Trzeba jeszcze zadbać o wartościowe treści!

 

Marketing automation GetResponse umożliwia korzystanie z zaawansowanego systemu Web Traffic Design, który usprawnia działania w e-commerce. Dzięki niemu można bowiem śledzić zachowania użytkowników na stronie za pomocą kodów JavaScript. Skutkuje to lepszym przypisaniem określonych akcji do różnego rodzaju użytkowników. GetResponse umożliwia również integrację działań marketingowych z Twoim CRM, którą możemy dla Ciebie przeprowadzić.

 

Aby nawiązać prawdziwą relację z klientem, trzeba dziś wprowadzać rozmaite działania. Odbiorcy są bowiem coraz bardziej świadomi mechanizmów marketingowych, dlatego oczekują wyjątkowego traktowania, emocjonalnych i angażujących przekazów, a także elementów wzmacniających przekaz – jak filmy. Aby działania w tym zakresie przynosiły efekty, trzeba dokładnie przemyśleć strategię działania. Tworzenie treści wartościowych mailingów, harmonogramu podejmowania akcji, konfigurowanie reguł automatyzacji czy wreszcie tworzenie blogów, landingów czy e-booków, które przyniosą Twojej firmie zyski, możesz powierzyć nam.

 

Czy warto zainwestować w marketing automation?

Marketing automation GetResponse w naszej ocenie jest aktualnie jedną z najlepszych ofert na polskim runku. Platformę wyróżnia nie tylko przyjemny design, ale przede wszystkim ogromne możliwości personalizacji. Tworzenie scenariuszy dopasowanych do cyklu życia użytkowników i możliwość elastycznego reagowania oraz utrzymywania zaangażowanej relacji to czynniki, które są niezbędne dla prowadzenia zyskownego e-commerce. Jednak sama możliwość tworzenia tych scenariuszy nie wystarczy – bardzo ważne jest bieżące przyznawanie punktów i tagowanie odbiorców, a przede wszystkich projketowanie scenariuszy, które przyniosą efekty sprzedażowe.

 

Automatyzacja marketingu to proces, który wynagradza podjęte zaangażowanie. Przemyślenie strategii jest kluczem do sukcesu, podobnie jak angażująca treść i bieżące aktualizowanie działań w kierunku eliminowania problemów. Możemy Ci pomóc w stworzeniu pierwszego scenariusza działania już teraz – tak, aby Twoi klienci wracali do Ciebie, a opuszczonych koszyków było coraz mniej.

Załóż darmowe konto  już teraz i przekonaj się, ile możliwości da Twojej firmie automatyzacja marketingu.

 

Więcej informacji o samym GetResponse znajdziesz na stronie www.getresponse.pl, z której korzystaliśmy tworząc dla Ciebie ten artykuł. Jeśli interesuje Cię wdrożenie automatyzacji z Webmetro – pisz śmiało!

 



☑ Zgadzam się z polityką prywatności