Łączy nas Marketing

Podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą efektywnie pozyskiwać klientów przez internet oraz zrozumieć marketing.

Podcast

Odcinek # 11

Remarketing. Czym jest i jakie dalej możliwości?

18 października 2021

Dzisiaj porozmawiamy o tajnej broni kampanii reklamowych – remarketingu! Czym jest i jakie dalej możliwości? Jakie są przykłady remarketingu w zależności od modelu biznesowego? Zapraszam do słuchania!

Transkrypcja

Remarketing. Czym jest i jakie dalej możliwości?

Drogi słuchaczu, witam Cię serdecznie! 

Z tej strony Dawid Witych, a to jest podcast „Łączy nas marketing”, gdzie opowiadam o tym czego nauczyłem się po wydaniu 32 milionów złotych na reklamę w internecie jako właściciel agencji.

Dzisiaj opowiem o tym, czym jest remarketing i jakie daje możliwości.

Zaczynamy. Otóż według mnie remarketing to jest taka tajna broń w kampaniach reklamowych. Statystyki pokazują, że potencjalny klient musi przynajmniej pięć razy obejrzeć reklamę, aby podjąć decyzje zakupowe.

Tak więc remarketing jest świetnym sposobem, aby skutecznie docierać do tego samego odbiorcy w różny sposób. Dla tych, którzy nie kojarzą, co to jest remarketing, to takim najprostszym przykładem może być przypadek Allegro. 

Jeżeli przeglądamy sobie produkty na Allegro i z jakiegoś powodu nie kończymy naszych zakupów, to przeglądając internet najczęściej (portale internetowe czy aplikacje) chodzą za nami banerki przypominające o tych właśnie produktach. 

Jak możemy skorzystać z tego remarketingu w praktyce jako firmy? Otóż systemy reklamowe takie jak Facebook czy Google dają możliwość, aby jeżeli korzysta się odpłatnie z reklamy docierać do klientów w ramach remarketingu.

W praktyce wygląda to tak, że dany system reklamowy daje takie wytyczne typu: przynajmniej 500 użytkowników musi kliknąć naszą reklamę czy przynajmniej 1 tys. użytkowników musi kliknąć naszą reklamę, musi się uzbierać w tzw. bazie ciasteczek, czyli osób, które korzystały z naszej reklamy, kliknęły w nią i na tej podstawie możemy znowu się dać temu samemu użytkownikowi. Inną reklamę możemy sobie też również dzielić według aktywności tych użytkowników na listy. 

Jakie są przykłady remarketingu w zależności od modelu biznesowego? 

  • Jeżeli mamy firmę produkcyjną to załóżmy, że mamy rzadkich klientów, ale bardzo cennych. Na przykład jesteśmy firmą, która produkuje lampy i bardzo zależy nam na tym, aby architekci składali do nas zapytania, ponieważ wielokrotnie dzięki nim możemy docierać do różnych klientów. Jeden architekt składa zamówienie dla wielu klientów indywidualnych. Jest dla nas bardzo opłacalny. Jeżeli na przykład zrobiliśmy dedykowaną zakładkę na stronę internetową – ofertę dla architektów to możemy zrobić tak, że jeżeli ktoś wejdzie w tę zakładkę i nie złoży zapytania, to wielokrotnie, w różny sposób wyświetla mu się nasza reklama, np. “Dlaczego warto złożyć zapytanie”.
  • Przykład dla branży usługowej. Jesteśmy firmą, która oferuje montaż opon i wiemy, że mamy dwa sezony – opony letnie i opony zimowe. Dla klientów, którzy skorzystali z naszej oferty opon letnich, czyli przez stronę złożyli zapytanie, możemy sobie stworzyć listę, że za pół roku będzie się wyświetlała cała oferta opon zimowych. Dodatkowo na przykład może to być sprytnie wykorzystane, że to będzie banerek remarketingowy, typu „10 %. rabatu na wymianę opon zimowych, jeżeli jesteś już naszym klientem”. Fajnie, prawda?

Jeśli chodzi o sklepy internetowe, o e-commerce to remarketing daje zupełnie najszersze możliwości. Przykłady:

  • Możemy wybrać TOP 5 produktów, które akurat chcielibyśmy pokazać klientowi w promocji. 
  • Możemy zrobić specjalną listę użytkowników, którzy weszli w koszyk zakupowy, ale z jakiegoś powodu nie dokończyli zakupu, np. wyświetlić im darmową dostawę dla użytkownika lub 10 % rabatu za dokończenie zamówienia. 
  • Możemy zrobić ofertę specjalną dla osób, które już korzystały z naszych usług. Czyli na przykład jeżeli jesteśmy sprzedawcą ekspresu do kawy i wiemy, że klient zamówił u nas ekspres do kawy, to możemy np. filtry do kawy czy całą kawę oferować na kolejnym banerze reklamowym temu samemu klientowi.
  • Możemy również dla klienta, który był w koszyku zakupowym, ale nie skończył zamówienia zrobić „Dokończ zamówienia za pomocą zamówienia na infolinii”. 
  • Możemy wybrać konkretny produkt i proponować go naszemu potencjalnemu klientowi, który był na stronie w określonej zakładce. 
  • Możemy również zastawić na przykład produkty, które użytkownik oglądał na stronie i zrobić z niego taki baner reklamowy. 

Reasumując, użytkownik wchodzi sobie na naszą stronę internetową, ogląda sobie nasze usługi, produkty i z jakiegoś powodu nie kończy zamówienia. My poprzez system reklamowy taki jak Google czy Facebook łapiemy go jako ciasteczko w naszej kampanii. Dalej figurujemy takie banery reklamowe, które wyświetlają się niezależnie, czy dalej korzysta z Facebooka, czy wchodzi na portale internetowe, czy korzysta z aplikacji, czy gra w gry i właśnie tam jest możliwość wyświetlania reklamy wszędzie tam, gdzie nasz użytkownik dalej będzie korzystał z internetu. Możemy wyświetlić taką reklamę przypominającą. A tak naprawdę, w jaki sposób zaprezentujemy mu ponownie tę reklamę – sky is the limit. 

Czyli możemy wymyślać to i w przekonujący sposób za pomocą innych korzyści, wariantów naszej oferty skutecznie zachęcić go, żeby zrobił to, co chcemy, czyli złożył zapytanie czy dokonał transakcji w sklepie internetowym

Jeżeli natomiast Drogi Słuchaczu szukasz pomysłu jak można byłoby ten remarketing w twojej firmie wykorzystać, jak to skonfigurować, jak połączyć z systemem reklamowym – oczywiście możemy w tym pomóc jako Webmetro. Zachęcam do wejścia na naszą stronę www.webmetro.pl.  

Dziękuję bardzo za wysłuchanie dzisiejszego odcinka. Zachęcam do śledzenia kolejnych i życzę wspaniałego dnia, cześć! 

Chcesz pozyskiwać klientów przez internet?

Sprawdź, w jaki sposób możemy Ci pomóc! Kliknij tutaj i umów się na rozmowę.