Zespół Webmetro

Jak promować biznes w czasie zagrożenia COVID-19

Zespół Webmetro , Marzec 17, 2020

Przez wprowadzenie ograniczeń, wynikających z zagrożenia COVID-19 pojawiło się wiele wyzwań w biznesie – brak możliwości organizacji szkoleń stacjonarnych, ograniczenie ilości spotkań na żywo i inne utrudnienia, które uniemożliwiają normalną realizację usług. W tym trudnym czasie zebraliśmy inspiracje do reklam w Internecie, które pokazują, że można zmienić model biznesowy i nadal skutecznie pozyskiwać klientów. 

blog w sklepie internetowym

1. Szkolenia – zmiana na formułę on-line

  • Wolves Summit – Let’s meet online!
    Konferencja, która ma na celu łączenie przedsiębiorców z inwestorami stanęła przez dużym wyzwaniem, gdyż planowano 4500 uczestników miało się spotkać w Warszawie. Mimo małej ilości czasu (wydarzenie odbędzie się 24-25 marca). Organizatorzy zdecydowali się na zmianę formatu wydarzenia. Uczestnicy, którzy kupili bilety wcześniej dostali wejściówki na jesienną edycję i zaproszenie na edycję wirtualną.
    Cały czas pozyskiwani są nowi uczestnicy za pomocą kampanii reklamowej Webmetro. Reklamy kierowane są do użytkowników globalnych. Teraz nie trzeba martwić się o transport i zakwaterowanie. Można uczestniczyć z domu! 🙂 Najważniejsza zmiana? Zamiast pokoju pełnego ludzi spotkania odbywają się w dedykowanych pokojach onlinowych, a ceny zostały obniżone. Czy to początek nowego formatu Wolves Summit? 
  1.  
  • BPA Summit – Konferencja dotycząca automatyzacji i robotyzacji. Tutaj formuła wydarzenia również zmieniła się na online!
    Zaletą nowego formatu jest dodatkowy 30-dniowy dostęp do nagranych materiałów. Podkreśla to walor konferencji, jakim jest przekaz wiedzy i dzielenie się doświadczeniem przez zaproszonych ekspertów.

  • Towarzystwa Biznesowe – Klub networkingowy, który organizuje śniadania biznesowe w największych miastach Polski w ciągu paru dni dostosował swój model biznesowy – zamiast cotygodniowych spotkań „na żywo”, gdzie następowała wymiana wizytówek i wykład prelegenta, klubowicze mają możliwość wymiany kontaktów w formie webinaru (na czacie), gdzie również prowadzona jest prezentacja z wybranego tematu dotyczącego przedsiębiorczości, jak również możliwość prezentacji swojej firmy. Webinary są organizowane dwa razy dziennie – rano i po południu, więc teraz znacznie łatwiej będzie nawiązać relacje biznesowe z całej Polski!

  • Talkersi – szkoła językowa, która większość lekcji nauki języka angielskiego realizowała stacjonarnie w Trójmieście i Warszawie. W obliczu kwarantanny wszyscy lektorzy rozpoczęli pracę zdalną i 100% lekcji obecnie realizowanych jest on-line za pomocą Skype. Firma skutecznie pozyskuje nowych klientów na kursy językowe za pomocą dostosowanych do sytuacji komunikatów reklamowych.

 

2. Usługi – dostosowane do możliwości

Warto zastanowić się, czy spotkania i zawierania umów, które klasycznie odbywało się w naszym biznesie stacjonarnie, nie możemy zamienić na usługi „na odległość”:

W przypadku siłowni, która ma całkowity zakaz świadczenia usług, kreatywnością wyróżniła się sieć „Calypso”, która zachęca wszystkich do wspólnego ćwiczenia w domu,  udostępniając filmy z udziałem instruktorów.  To świetny pomysł, aby utrzymać relacje z klientami. 

Kolejny przykład to salon masażu SpaVitao w Trójmieście, który promuje posty z poradami, które pomogą zachować odporność:

 

Jeśli mamy możliwość realizacji naszych usług ważne jest zapewnienie klientów, że ich przebieg jest dostosowany do obecnych standardów ochrony zdrowia:

3. Handel internetowy – idzie czas wzrostów

W przypadku prowadzenia sklepu internetowe możliwe jest zwiększenie zainteresowania oferowanymi przez nas produktami, gdyż społeczeństwo ceni sobie możliwość zakupów bez wychodzenia z domu. Warto, aby przekaz reklamowy był dostosowany do potrzeb i obecnej sytuacji:

Inne inspiracje:

  • Google w ostatnim czasie zwiększyło moc serwerów i udostępniało bezpłatnie swoje usługi: uczelniom i szkołom – dzięki temu nauczyciele mogą prowadzić lekcje online. Facebook prowadzi zbiórkę pieniędzy na rzecz walki z wirusem. Dostępne są również bezpłatne wersje komunikatorów, które pozwolą prowadzić wideo-konferencję: Zoom (z ograniczeniem czasowym) oraz zawsze bezpłatna wersja Skype. 
  • Warto pozostawić aktywną reklamę w Google i na Facebooku – w obu systemach reklamowych jest możliwość zbierania listy re-marketingowych (ciasteczek), które będą możliwe do wykorzystania w kampaniach, gdy sytuacja się unormuje. Przez akcję #zostańwdomu społeczeństwo więcej czasu spędza w Internecie konsumując rozmaite treści. Dopilnuj, aby Twoja treść trafiła do odbiorców. Nawet jeżeli teraz potencjalny klient nie skorzysta z Twojej oferty, będziesz mógł wrócić do tej osoby w sieci re-marketingowej, kiedy okres kwarantanny przeminie. Wykorzystaj tę możliwość i wyprzedź konkurencję!

  • Przez ograniczenia masz teraz więcej czasu? Nie trać go na zamartwianie się i działaj! Przygotuj content na przyszłe miesiące – wpisy na blog, ebook, czy posty na Facebooku. Bądź jak rolnik, który teraz zasieje, a w przyszłości zbierzesz żniwa.

Wspierając się i wzajemnie inspirując przetrwamy trudny czas. Jeśli potrzebujesz porady jak obecnie reklamować Twój biznes w Internecie, aby zabezpieczyć go przed stratami – skontaktuj się z nami, a chętnie doradzimy! 

E-mail: kontakt@webmetro.pl

Biuro obsługi klienta: tel. 693 076 955