Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Porównanie 4 systemów mailingowych – wybieramy najlepszy

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Marzec 8, 2016

E-mail marketing jest skutecznym kanałem pozyskiwania i utrzymywania klientów, a jego potencjał wykorzystują firmy o różnych skalach i profilach działania. Na rynku dostępne są rozmaite narzędzia do e-mailingu, więc dobranie efektywnego systemu jest ważną decyzją. Odpowiednie narzędzia ułatwią wygodne tworzenie newsletterów, a dzięki zautomatyzowanym regułom oszczędzą czas, zapewniając skuteczność Twoich wiadomości

 

Szukasz odpowiedniego systemu do prowadzenia e-mail marketingu Twojej firmy? Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą czy średnią firmę, w podjęciu decyzji pomoże Ci nasze porównanie – w zależności od potrzeb Twojego biznesu możesz wybrać narzędzie, które realnie podniesie efektywność i zyski z mailingu. W związku z poszerzającymi się możliwościami, na które składa się między innymi segmentacja i personalizacja, sugerowanie się wyłącznie dotarciem do jak największej liczby potencjalnych leadów nie wystarczy. Odpowiedni system zapewni możliwość generowania treści, które będą budować zaufanie między Twoją firmą a klientem.

Zestawienie systemów Salesmanago, GetResponse, Freshmail, MailChimp

W zestawieniu wzięliśmy pod uwagę różne czynniki – zaczynając od ceny, która może determinować podjęcie decyzji. Poza tym, rozważyliśmy takie kryteria, jak ilość szablonów – im większa, tym efektywniej pozwala na różnicowanie wizualnej strony Twojego mailingu. Kolejnym kryterium jest dynamiczna treść, której tworzenie jest podstawą budowania spersonalizowanej komunikacji. Sprawdziliśmy także ilość integracji, stopień trudności obsługi i jakość wsparcia technicznego, które ułatwiają generowanie wartościowych treści. Jeżeli zaczynasz korzystać z e-mail marketingu, z pewnością ważne są też takie kryteria jak darmowy okres próbnylimit darmowych kontaktów, do których możesz rozsyłać treści bez wnoszenia opłat. Dodatkowe funkcje mogą jeszcze bardziej usprawnić e-mail marketing, odpowiadając na bardziej zaawansowane potrzeby Twojego biznesu – przykładem jest identyfikacja kontaktów.

Stawiamy na spersonalizowaną komunikację

Przygotowując mailing należy wejść w rolę klienta, który z kompletu różnorodnych wiadomości ma wybrać właśnie tę, którą otrzymał od Twojej firmy. Zwracanie się do odbiorcy po imieniu to tylko początek drogi w robieniu dobrego wrażenia. Aby wyróżnić swoją treść pośród setek innych newsletterów, powinno się ograniczyć nachalną sprzedaż i nawiązać z klientem komunikację, którą ten się zainteresuje. Spełnienie tych wymagań nie jest zadaniem łatwym – z pomocą przychodzą narzędzia, które automatyzują działania tak by klient czuł, że bierze udział w zaangażowanej komunikacji.

Jeszcze zanim przystąpimy do tworzenia mailingu, należy rozplanować go tak, by uniknąć częstych błędów. Do takich, które na co dzień obserwujemy ze strony firm wykorzystujących e-mail marketing, e-mail marketingzaliczyć można wysyłanie zbyt dużej ilości komunikatów sprzedażowych, które nie są interesujące i nie wzbudzają chęci do dalszej interakcji. Oprócz tego istnieje wiele czynników technicznych, które zniechęcają potencjalnych klientów, jak na przykład niedostosowanie do ekranu mobilnego. Użytkownicy skrzynek mailowych są zasypywani komunikatami opartymi na e-mail marketingu, dlatego mogą traktować je podobnie jak spam. Zainteresowanie kolejną ofertą jest wyzwaniem, które ułatwić mogą odpowiednio dopasowane narzędzia.

Dobór systemu powinien być uzależniony od profilu i skali Twojej firmy

Jeżeli profilem Twojego działania jest e-commerce, systemem, który będzie wspierał Twoją działalność w sposób najbardziej efektywny jest Salesmanago. Wykorzystuje on innowacyjne narzędzie Marketing Automation, które pozwala na monitoring osób i firm z Twojej bazy mailingowej w czasie, kiedy poruszają się po Twojej stronie. Pozwala to zbierać unikatowe informacje o zachowaniach klientów, a w efekcie budować dopasowaną treść, która podnosi konwersję. Salesmanago zapewnia darmowy okres próbny.

Dla początkujących firm i mniejszego biznesu polecamy Mailchimp. Jak widać w tabeli, jest to narzędzie proste w obsłudze, a jego wielką zaletą jest możliwość darmowego wysyłania treści do 2000 kontaktów, co zdecydowanie ułatwia prace nawet przy mniejszym budżecie. Obsługa w języku angielskim nie stanowi problemu, bo całość jest funkcjonalnie zaprojektowana i intuicyjna.

W przypadku firm o średniej skali wybór odpowiedniego systemu uzależniony powinien być od potrzeb firmy – i klientów. Jak widać w tabeli, prezentowane systemy różnią się od siebie – zarówno ceną, jak stopniem trudności czy ilością wbudowanych integracji, ale także szablonami i możliwościami w zakresie identyfikacji kontaktów. Getresponse oferuje wiele dedykowanych narzędzi, takich jak natychmiastowy import kontaktów, dostęp do zaawansowanych funkcji  analitycznych czy ponad 100 gotowych szablonów do stworzenia Landing Page. Freshmail może ująć swoim designerskim podejściem,  które pozwala na samodzielne tworzenie szablonów oraz skutecznych wiadomości bez wklejania obrazów (których znaczna część użytkowników i tak nie wyświetla). Ten system również pozwala na szybki import kontaktów czy analizę działań użytkowników. Ponownie, bardzo dobrze wypada również Salesmanago, ponieważ oferuje różne dodatkowe funkcjonalności – takie jak zaawansowana segmentacja i monitoring kontaktów, a także dynamiczne tworzenie ofert  – opracowanych na doświadczeniach związanych z różnymi rynkami B2B i B2C. Według nas, stosunek jakości do ceny w wypadku tego systemu wypada najlepiej.

Mamy pewność, że powyższe zestawienie ułatwi Wam podjęcie trafnej decyzji – jeżeli macie pytania, piszcie śmiało.