Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Google Zakupy na YouTube. Nowa Zakładka Google Shopping już działa – Część 2

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Wrzesień 22, 2016

Głośno zapowiadana jeszcze kilka miesięcy temu rewolucja reklamowa na YouTube jest już dostępna. Dzięki temu kolejny ogromny serwis internetowy stanie się jeszcze bardziej kreatywnym i skutecznym narzędziem reklamy. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ nowe YouTube PLA Ads umożliwiają zamieszczanie na ekranie filmu reklam… bezpośrednio powiązanych z treścią Twojego wideo. To takie proste!

reklama na youtubeCo przyniosą zmiany na YouTube?

Google Zakupy wprowadza dynamiczne zmiany, o czym pisaliśmy w ostatnim wpisie (zobacz artykuł). Oglądałeś kiedyś wideo na YouTube i zastanawiałeś się w trakcie, gdzie można by kupić akurat te buty? Rower? Sofę? Z pewnością nie byłeś jedyną taką osobą. Nowa zakładka Google Zakupy zintegrowana z YouTube to odpowiedź na tę sytuację. Dzięki niej, niemal każde wideo może stać się interaktywną wystawą sklepową, która w dodatku inspiruje do zakupów.

Reklamy PLA (Product Listing Ads) umożliwiają docieranie do potencjalnego klienta w momencie, gdy jest skupiony na danym produkcie. Nieważne, czy ogląda recenzję, poradnik, wideoinstrukcję czy Twój film reklamowy. W trakcie wyświetlania wideo będzie miał bezpośredni dostęp do omawianych produktów już z poziomu filmu. Nakładki Google Zakupy będą wyświetlane podobnie jak znane już wcześniej tzw. karty sponsorowane.

 

google zakupy youtube Karty sponsorowane jako pierwowzór nowych nakładek Google Zakupy na YouTube

 

Nowa opcja jest zbliżona do wyświetlanych wcześniej bloków, które pojawiały się po kliknięciu w ikonkę informacji. Nowe Google Zakupy na YouTube dają jednak znacznie więcej możliwości reklamowych.

Dostępna wcześniej opcja „więcej informacji” wyświetlała się w tym samym miejscu, co nowe nakładki Google Zakupy w YouTube

 

 Google Zakupy na YouTube

Nowa forma reklamy umożliwia bezpośrednie łączenie danego produktu z daną reklamą. Nie chodzi zatem o reklamy powiązane, zbliżone treścią. W wideo poświęconym telefonowi X można wyświetlać bezpośrednią reklamę poświęconą temu modelowi. W treści reklam zamieszcza się grafikę (standardowo dla Google Zakupy na białym tle), opisową nazwę produktu, cenę i link do sklepu.

reklama pla na yt

Nowe rozwiązanie reklamowe jest przewidziane dla formatu reklamy TrueView (opłata jest pobierana za rozpoczęcie oglądania wideo lub obejrzenie całości). Reklamy Google są wyświetlane w kartach po prawej stronie filmu podczas oglądania na ekranie komputera, a na ekranach mobilnych wyświetlają się poniżej wideo.

 

google shopping youtube

Google Zakupy na YouTube. Jak zacząć?

Żeby uruchomić kampanię na YouTube, należy połączyć swoje konto AdWords z Merchant Center (nieco więcej na ten temat pisaliśmy w tym artykule – przeczytaj).

Reklamy są płatne w momencie, gdy użytkownik kliknie w ich treść. Na podobnej zasadzie jak w przypadku „klasycznych” Zakupów Google, opłata jest pobierana za faktyczne kliknięcia prowadzące do strony docelowej na Twojej witrynie. Cennik, podobnie jak w innych formach Google Zakupy, ustalany jest pośrednio na podstawie aukcji (w której Google uwzględnia oferty konkurencji czy dopasowanie produktów do potrzeb klientów).

google zakupy na youtube

Reklamy są dopasowywane pod wieloma kątami, nie tylko tematycznie. W grę wchodzą też m.in. wytyczne demograficzne. Najważniejsze jest to, że w swoim własnym klipie reklamowym możesz zamieścić reklamy do omawianych produktów. Co ciekawe, projektując swoją reklamę możesz samodzielnie wybrać CTA (Call To Action – wezwanie do działania). Od Ciebie będzie zależało, czy będzie to „Kup teraz”, „Kup za 249 zł”, „Najlepsza oferta” itd. W ten sposób, przy odrobinie kreatywności, można sprzedawać całe rzesze inspirujących produktów. Meble, RTV, AGD, odzież, obuwie, akcesoria, gadżety, elektronikę, plecaki, biżuterię, wyposażenie domu, suplementy diety, książki, gry, kosmetyki… Wymieniać można bez końca. YouTube staje się właśnie jednym z największych interaktywnych platform pośredniczących w zakupach. Testy przeprowadzane w USA wykazały, że niektóre marki doświadczyły kilkukrotnego wzrostu klikalności. Pierwsze głosy z Polski potwierdzają – konwersja idzie w górę!

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat innych form reklamowych na YouTube, koniecznie przeczytaj napisz wpis na ten temat (kliknij tutaj i zobacz więcej).

Potrzebujesz więcej informacji lub natychmiastowej pomocy we wdrożeniu pierwszej, kreatywnej kampanii Google Zakupy na YouTube? Czekamy na kontakt! Pisz śmiało na kontakt@webmetro.pl 😉