Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Case Study – Jak promować tłumaczenia w Internecie? [AdWords, Gmail, Remarketing]

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Marzec 31, 2017

Przedstawiamy case study z opisem wielokanałowej kampanii internetowej prowadzonej dla jednego z naszych klientów – Biura Tłumaczeń Akademia. Zobacz, jak korzystamy z reklamy Google, reklamy na poczcie Gmail i remarketingu na stronach internetowych i urządzeniach mobilnych. Wszystko po to, aby precyzyjnie docierać do osób potrzebujących sprawnego tłumaczenia.

 

remarketing

Sylwetka klienta

Biuro Tłumaczeń Akademia działa od 2001 roku, specjalizując się w tłumaczeniach języków europejskich (a także przekładach z języków azjatyckich czy egzotycznych). Biuro Akademia wyróżnia się opcją składania zamówień on-line oraz tzw. szybką wyceną tłumaczeń, gdzie za pomocą kalkulatora znaków można natychmiastowo wycenić wartość tłumaczenia.

akademia

Biuro stale współpracuje z ponad 100 tłumaczami, co pozwala na realizowanie zamówień na tłumaczenia zwykłe, przysięgłe, samochodowe, techniczne i inne. Biuro przez lata zrealizowało usługi dla ponad 1000 klientów (w tym polskie i zagraniczne marki czy instytucje państwowe). Kampania internetowa ma na celu zwiększanie ilości zadowolonych klientów poprzez wielokanałową komunikację.

Cele kampanii

 

✔ Dopasowanie grup odbiorców i wybór odpowiednich słów kluczowych w celu kierowania reklam do osób faktycznie zainteresowanych tłumaczeniami;

 

✔ Dotarcie z przekazem reklamowym do osób zainteresowanych tłumaczeniami zwykłymi, przysięgłymi lub specjalistycznymi, którzy byliby skłonni złożyć prośbę o szybką wycenę tłumaczenia lub skontaktować się z biurem tłumaczeń;

 

✔ Wielokanałowe docieranie do osób, które odwiedziły konkretne zakładki na stronie – z zastosowaniem remarketingu w reklamie AdWords i postach sponsorowanych na Facebooku.

remarketing

Kanały dotarcia do potencjalnych klientów

Jako kanał dotarcia do klientów wybraliśmy wyszukiwarkę Google, reklamę na poczcie Gmail oraz remarketing, aby docierać do osób które wcześniej odwiedziły stronę Biura Tłumaczeń Akademia. Reklama wyświetlała się najintensywniej w godzinach otwarcia Biura Tłumaczeń, kiedy możliwy jest kontakt telefoniczny. W celu zwiększenia skuteczności dotarcia do zaangażowanych klientów wdrożyliśmy dodatkowo retargeting na Facebooku.

Po uruchomieniu przez klienta nowej strony internetowej dopasowaliśmy kampanię AdWords pod jej odświeżoną strukturę. Dzięki dodaniu na stronie zakładek opisujących główne rodzaje tłumaczeń nasz zespół mógł przygotować dedykowane kampanie reklam tekstowych w Google z podziałem na różne typy tłumaczeń. Wyselekcjonowaliśmy słowa kluczowe, podzieliliśmy je na grupy i utworzyliśmy dopasowane do potrzeb klientów teksty reklam.
reklama tekstowa google

Reklama tekstowa w Google pojawiająca się nad wynikami organicznymi to skuteczna metoda docierania do właściwego odbiorcy

Aby docierać do większej ilości potencjalnych klientów, reklamę tekstową wzmocniliśmy reklamą Gmail – jej atutem jest możliwość optymalizacji pod kątem uzyskania niedrogiego i jednocześnie wartościowego ruchu na stronie internatowej. Reklamę w poczcie Gmail postanowiliśmy kierować na słowa kluczowe zawarte w wiadomościach  i związane z tłumaczeniami.

 

Różne wersje reklamy na poczcie Gmail, dopasowanej do odbiorców szukających tłumaczeń dokumentów samochodowych

 

 

Remarketing, Facebook i testy A/B

Całą kampanię wzmocniliśmy poprzez remarketing, tworząc reklamy kierowane na różne grupy osób odwiedzających stronę Biura Akademia. Utworzyliśmy m.in. grupy z osób zainteresowanych poszczególnymi tłumaczeniami, a także grupy uwzględniające takie aspekty jak dane socjodemograficzne (np. z podziałem na płeć). Remarketing obejmuje osoby, które odwiedzą stronę klienta i wykonają określoną akcję. Aby stale podnosić skuteczność kampanii reklamowych przy każdej z reklam prowadzimy testy A/B, które polegają na zamiennym wyświetlaniu reklam – dzięki temu stale polepszamy jakość tekstów reklamowych. Przeczytaj więcej o testach A/B.

Kampanię na Facebooku rozpoczęliśmy od utworzenia grup odbiorców (aby dynamicznie docierać do osób, które w określonym czasie odwiedziły stronę Biura Akademia) i kreacji fanpage. Poprzez wykorzystanie możliwości Google Tag Managera utworzyliśmy 10 grup odbiorców, którzy wcześniej podjęli określone akcje na stronie Biura Tłumaczeń Akademia.

Zastosowaliśmy teksty podobne do tych, które sprawdziły się w reklamie AdWords, oraz w przypadku każdego postu ustawiliśmy różne wersje graficzne w celu przeprowadzania testów A/B.
remarketing na facebooku

Podgląd karuzeli wyświetlanej w aktualnościach na Facebooku, z wykorzystaniem symbolicznych ikon

Podczas tworzenia postów wykorzystaliśmy opcję utworzenia reklam również na Instagramie i Audience Network, dzięki czemu reklamy wyświetlały się także poza Facebookiem – na przykład w aplikacjach mobilnych.

Podgląd reklamy w aplikacji mobilnej, którą można utworzyć na Facebooku

Wykreowaliśmy ponadto oddzielne reklamy dla różnych grup odbiorców, aby precyzyjnie stosować opcje remarketingu – na przykład osobom, które odwiedziły zakładkę Tłumaczenia Przysięgłe, wyświetla się post dotyczący właśnie tego rodzaju tłumaczeń.
remarketing na facebooku

 

Podgląd reklamy w prawej kolumnie na Facebooku, wyświetlanej osobom które szukały informacji o tłumaczeniach przysięgłych

Remarketing na Facebooku prowadziliśmy z wykorzystaniem celu „Ruch”, aby kierować odbiorców na stronę Biura Akademia. Stosowane w reklamie przyciski kierujące do konkretnych zakładek są tagowane – dzięki temu mamy możliwość zliczania nie tylko ilości kliknięć, ale także realnych konwersji i ich kosztów.

Efekty kampanii

Prowadzona przez nas kampania przynosi efekty – na przykład sama reklama Gmail charakteryzuje się niewielkim kosztem za kliknięcie i generuje aktywność (kliknięcia) u co czwartego odbiorcy. Przez kilka tygodni reklamy remarketingowe wyświetliły się ponad 70 tysięcy razy. Z kolei na Facebooku i w aplikacjach mobilnych niemal natychmiast możemy wyświetlać posty osobom, które opuściły stronę, co również przekłada się na ponowne kliknięcia.
remarketing

Dyrektor Biura Tłumaczeń Akademia potwierdza, że współpraca z Webmetro to:

 

✔ 50 h/mc zysku wolnego czasu, który poświęcamy na kontrolę i rozwój kampanii

 

 150% więcej pozyskanych zapytań od klientów

 

✔ 250% zwiększenia zwrotu z inwestycji w reklamę dzięki zaawansowanemu remarketingowi

 

✔ 300% wzrostu poziomu ruchu na stronie internetowej dzięki wielokanałowej obecności firmy w Internecie (Facebook, Portale, Gmail, Google, Aplikacje mobilne)

 

✔ 60 min/mc cennych wskazówek i kompleksowych statystyk od Webmetro

 

✔ 100% poziom zadowolenia z realizowanej usługi 🙂

 

Zapraszamy do zaglądania na nasz blog – kolejne Case Study niebawem. Aby regularnie dostawać nowe artykuły prosto na maila, wypełnij formularz poniżej (zajmie Ci to około 6 sekund 🙂

 

 

  • 300% wzrostu poziomu obecności firmy w Internecie (Facebook, Portale, Gmail, Google, Aplikacje mobilne) <- trochę niejasne pojęcie. Chodzi o 300% zwiększenie wyświetleń reklamy czy o ruch?

    • Łukasz, dziękuję za zwrócenie uwagi – już doprecyzowane. Oczywiście chodziło o ruch – zasięg również wzrósł, ale to na ruchu zależy bardziej 🙂