Emil Czepielinda, Menadżer Kreatywny

Reklamy wideo na YouTube – która najlepsza dla Ciebie?

Emil Czepielinda, Menadżer Kreatywny , Styczeń 21, 2016

Typy reklamy na YouTubeNieważne czy potrzebujesz więcej zapytań, sprzedaży, subskrypcji na YouTube czy chcesz zwiększyć świadomość Twojej marki wśród konsumentów –  reklama na serwisie YouTube pomoże  Ci zrealizować wszystkie te cele.

YouTube, który jest drugą co wielkości wyszukiwarką na świecie, umożliwia różne formy reklamowania. Omówimy dokładanie każdą z nich.

Zaczynajmy..

Reklamy wideo możliwe do pominięcia (tzw. In-Stream).

Reklamy InStream

Reklamy In-Stream są przygotowywane w taki sposób, aby przykuć uwagę odwiedzającego przez pierwsze pięć sekund. Po upływie pierwszych pięciu sekund oglądający mają wybór – mogą kontynuować oglądanie reklamy lub kliknąć w przycisk „Pomiń Reklamę”. Jeżeli pierwsze 5 sekund nie przekona oglądającego do obejrzenia reklamy – w każdej chwili może ją pominąć i powrócić do wideo, które od początku zamierzał obejrzeć.

Tego typu reklama pozwala Twojej firmie dotrzeć do maksymalnej liczby widzów. Płaci się za nią na zasadach CPV (czyli kosztu za obejrzenie). Ile kosztuje taka reklama? Zazwyczaj od kilku do kilkunastu groszy za obejrzenie, ale to jak dużo będzie kosztować zależy głównie od tego do jakiej grupy widzów będziesz kierować swoją reklamę.

Najlepsze w reklamach wideo możliwych do pominięcia jest to, że płacisz jedynie wtedy, gdy osoba obejrzy przynajmniej 30 sekund emitowanej reklamy (całą reklamę jeżeli jest krótsza) lub kliknie w nią.  

reklamy In-Stream na YouTube (5 sekund)

Kiedy wybrać  reklamę In-Stream?
Reklama In-Stream z możliwością pominięcia jest dobrą opcją jeżeli chcesz mieć dużą liczbę wyświetleń. Pamiętaj, że taka reklamę możesz kierować na konkretny typ widza:

  • który wyszukuje określone słowa na YouTube
  • oglądał podobne tematycznie filmy
  • oglądał wideo na wybranych kanałach w YouTube
  • odwiedził konkretną stronę internetową (Remarketing)

Reklamy wideo bez możliwości pominięcia

InStream na YouTube

Reklamy bez możliwości pominięcia mogą wyświetlać się przed oglądanym wideo, w jego trakcie lub po nim. Takie reklamy mogą trwać do 15-30 sekund. Użytkownicy muszą je obejrzeć w całości zanim pojawi możliwość powrotu do początkowo oglądanej treści wideo.  

Reklamy bez możliwości pominięcia są również rozliczane w nieco inny sposób. W tym przypadku płacimy za tysiąc wyświetleń reklamy (CPM).

 

Kiedy stosować reklamy wideo bez możliwości pominięcia?

Reklamy tego typu sprawdzą się najlepiej jeżeli chcemy uzyskać określoną liczbę wyświetleń i mamy na realizację tego celu określony budżet. Koszt za tysiąc wyświetleń pozwala nam łatwo policzyć ile musimy zainwestować, aby osiągnąć konkretną liczbę wyświetleń.

  • dobrym rozwiązaniem jest kierowanie takich reklam na filmy i kanały, które zawierają długie filmy. Wtedy twoja reklama może wyświetlać się w środku filmu (na podstawie wielu sygnałów system automatycznie dopasuje reklamę, aby wyświetliła się w najlepszym momencie).
  • warto pamiętać, że reklamy niemożliwe do pominięcia mają wyższy współczynnik porzuceń niż reklamy, które można pominąć. Oznacza to, że chociaż taka reklama może generować tańsze wyświetlania, pozyskany ruch może być niższej jakości.

Reklamy displayowe (In-Display)

Reklamy InDisplay

Reklamy In-Display to reklamy, które pojawiają się obok filmu, który oglądasz na YouTube. Te reklamy pojawiają się na górze polecanych treści dzięki czemu mogą przechwycić uwagę oglądających, którzy skończą oglądać bieżące video.

Obecnie reklamy mają bardzo podobny wygląd do pozostałych filmów z bocznej listy. Dzięki temu reklamy te lepiej się „wtapiają” w układ strony i jest większa szansa, że odwiedzający zainteresuje się reklamowanym tam wideo lub kanałem YouTube.

Warto dodać, że reklamy wideo In-Display nie mogą linkować bezpośrednio do zewnętrznych serwisu (tj. nasza strona www). Zostały stworzone w celu linkowania do materiałów, które znajdują się na serwisie YouTube.

Reklamy możliwe do pominięcia koncentrują się na błyskawicznym utrzymaniu uwagi, natomiast reklamy wideo displayowe podążają za naturalnymi zachowaniami użytkowników – pokazują reklamę w formie przypominającej treść YouTube i utrzymują oglądających wewnątrz serwisu.

Reklama wideo In-Display na YouTube

Kiedy wybrać reklamę In-Display?

Jest to świetny wybór jeżeli chcesz pozyskać nowych subskrybentów kanału na YouTube lub zdobyć więcej wyświetleń swojego kanału.

  • pamiętaj, żeby umieścić przycisk z wezwaniem do działania na twoim wideo, aby przekierować użytkowników na zewnętrzną witrynę.
  • możesz również zamieścić linki w opisach wideo, stworzyć klikane adnotacje lub karty.
  • przy reklamach In-Display kluczowe jest, aby miniatura Twojego filmu byłą atrakcyjna.

Nakładki z reklamami

Nakładki reklamowe YouTube

Są to częściowo przezroczyste nakładani reklamowe, które są widocznie w dolnej części odtwarzanego filmu.  Podczas wyświetlania takich nakładek odtwarzanie filmu, który ogląda widz nie jest przerywane. Jeżeli stosujesz reklamy wyświetlane na filmie (In-Stream) to na filmie może ukazać się nakładka z wezwaniem do działania i reklama towarzysząca, które będą pochodzić z tej samej kampanii reklamowej.

Reklamy AdWords w sieci partnerskiej  mogą być nakładkami reklamowymi. Wtedy na dole lub po prawej stronie odtwarzacza filmu mogą wyświetlać się banery graficzne i reklamy tekstowe.

Karty sponsorowane

Sponsorowane Karty YouTube

Karty pozwalają przedstawić cechy wybranego produktu. Dzięki nim możesz promować inne filmy, wyświetlać funkcje produktu lub pokazywać szczegóły produktu związanego z filmem czy reklamowanego w Google Zakupy.

Karty umożliwiają dodanie linka do twojej witryny, możesz dostosować grafikę, tytuł i tekst z wezwaniem do działania.

Jak działają karty?

We wskazanym czasie pojawi się na filmie informacja zachęcająca do kliknięcia, która będzie widoczna kilka sekund. Oglądający, którzy ja klikną zostaną przeniesieni bezpośrednio na kartę.

Jeżeli korzystasz z reklam wideo In-Stream, możesz zastąpić zwykłe karty i nakładki z wezwaniem do działania kartami produktowymi. Na podstawie dynamicznego remarketingu i danych z konta Merchant Center będą wyświetlane odpowiednie produkty, które mogą być generowane dynamicznie.

Typy reklam wideo YouTube

Więc – która reklama YouTube jest dla Ciebie najlepsza? Jeżeli masz jakieś pytania lub chcesz zacząć się reklamować na YouTube i potrzebujesz pomocy – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji dostępnej w usłudze reklamy wideo lub pytaj bezpośrednio w komentarzach.