Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

5 możliwości chatbota na Facebooku do wdrożenia w 1 dzień

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Czerwiec 27, 2017

Chatboty (chat-boty, czat-boty) to nic innego jak automatycznie zaplanowane odpowiedzi, które możemy dowolnie ustalać – aby podczas naszej nieobecności odpowiadały na pytania klientów, wysyłały powitania i dodatkowe informacje. Chatbot na Facebooku jest dostępny w kilku odsłonach – sprawdź, jakie daje możliwości!

czat-bot na facebooku

Chatbot na Facebooku może zrewolucjonizować sposób, w jaki kontaktujemy się z klientem. Mają mnóstwo spersonalizowanych opcji, które pozwalają prowadzić konwersację na wysokim poziomie. Zapomnij o nudnych autoresponderach, które nie uwzględniają potrzeb odbiorcy. Zobacz, jakie możliwości stworzył dla administratorów fanpage’y Facebook i przekonaj się, że warto wyjść w ten sposób naprzeciw potrzebom Twoich odbiorców.

Chatbot na Facebooku. Powitania w Messengerze

Ustawienie indywidualnego powitania podnosi jakość obsługi Twojego klienta, angażując go od momentu otworzenia okienka wiadomości. Wyświetla się tylko osobom, które kontaktują się pierwszy raz, dzięki czemu nie jest natrętne.

W tekście do 160 znaków zmieścisz indywidualne powitanie, które może dodatkowo zawierać np. imię, nazwisko, imię i nazwisko odbiorcy, lub też Twoje dane: numer telefonu, adres pocztowy albo mailowy.

chatbot na facebooku

 

Automatyczne wiadomości w trakcie nieobecności

Dzięki ustawieniu tego rodzaju wiadomości możesz np. informować klientów, że odpowiesz wkrótce, i utrzymać kontakt nawet podczas nieobecności. W limicie do 250 znaków możesz zawrzeć konkretne wskazówki i informacje o tym, jak najłatwiej się z Tobą skontaktować.

Możesz również zaprosić odbiorcę do odwiedzenia Twojej strony internetowej, podać adres mailowy, zostawić numer telefonu.

chatbot na facebooku

Harmonogram odpowiedzi

Dużym atutem chatbota na Facebooku jest możliwość ustawienia dokładnego harmonogramu wysyłania odpowiedzi o nieobecności – będą wówczas wysyłane np. w godzinach, w których Twoje biuro jest nieaktywne.

chatbot na facebooku

Asystent odpowiedzi

Kolejną pomocną opcją jest tzw. Asystent odpowiedzi. Dzięki tej funkcji chaatbota na Facebooku możesz ustawić wiadomości, które będą wysyłane za każdym razem po pierwszej wiadomości ze strony klienta – nawet, gdy aktualnie jesteś dostępny. Służą utrzymaniu zaangażowania i zapewnienia odbiorcy, że jesteś dostępny i czekasz na pytania, na które z pewnością zaraz odpowiesz.

chatbot na facebooku

 

Zapisane odpowiedzi

Przydatną dla wielu zajętych osób opcją jest utworzenie katalogu gotowych odpowiedzi, które można przygotować z wyprzedzeniem. Wówczas, gdy klienci zadają powtarzalne pytania, wystarczy wybrać zapisaną wcześniej odpowiedź. Skraca to czas oczekiwania oraz systematyzuje sposób komunikacji w firmie.

Do wiadomości można dodać personalizację, dzięki czemu automatycznie wysyłamy odpowiedź imienną, a nawet załączyć obrazy.

chatbot na facebooku

Wskazówka: Przed udzieleniem odpowiedzi warto zapoznać się z kartą klienta, która pomoże udzielić właściwej odpowiedzi – często znajdują się tam informacje nie tylko o miejscu zamieszkania, ale także miejscu zatrudnienia. Zapoznanie się z tymi danymi pomoże lepiej dopasować informację zwrotną – zapisane odpowiedzi możesz łatwo edytować, dopasowując je do konkretnego przypadku.

 

chatbot na facebooku

Reklama z użyciem chatbota na Facebooku

Zaskocz swoich odbiorców i uzyskaj więcej natychmiastowych odpowiedzi dzięki reklamie kierującej do Messengera. Ten rodzaj reklamy polega na tym, że po kliknięciu w przycisk towarzyszący Twojej reklamie, odbiorca natychmiast otrzymuje zaplanowaną wcześniej wiadomość.  Zobacz, jak wygląda nasza reklama kierująca na Messengera:

chatbot na facebooku

Po kliknięciu w przycisk, użytkownik jest przekierowywany do Messengera, gdzie otrzymuje wiadomość. Jej treść możesz dobrać indywidualnie, w różnych konfiguracjach – na przykład korzystając z obrazu.

chatbot na facebooku

Aby sprawdzić skuteczność różnych wersji w wykorzystaniem testów A/B, ustawiliśmy różne wersje reklamy. Zobacz podgląd wersji, która zachęca do rozmowy:

bot na facebooku

 

Do tej reklamy ustawiliśmy inną wersję odpowiedzi, która ukazuje się odbiorcy po kliknięciu w przycisk. Tym razem odpowiedź nie zawiera obrazu, za to zachęca do zadawania pytań:

 

czat-bot na facebooku

Jak widać, kombinacji i opcji w reklamie z wykorzystaniem chatbota na Facebooku jest wiele. Sukces leży w odpowiednim połączeniu wszystkich elementów – obrazu, nagłówka, tekstu, wezwania do działania. Dzięki przekierowaniu do Messengera, gdzie możesz umieścić link do Twojej strony (z obrazem lub bez), zachęcić do zadawania pytań albo dodać więcej szczegółów, utrzymasz zaangażowaną relację z Twoim odbiorcom.

czat-bot na facebooku

Na koniec warto dodać, że reklama z wykorzystaniem chatbota na Facebooku sprawdzi się w wielu branżach: mogą to być usługi turystyczne, edukacyjne, branża beauty, rozrywka, sport, sklepy internetowe, gastronomia, marketing, księgowość, budownictwo… Wystarczy, że w Twojej firmie istnieje możliwość nawiązywania bezpośrednich relacji z klientem.

Potrzebujesz pomocy z ustawieniem automatycznych wiadomości? Chcesz utworzyć reklamę z chatbotem na Facebooku?

Zamów bezpłatną konsultację w 30 sekund! ⤵⤵⤵

  • Podoba mi się sposób opisania konkretnych funkcji, które z pozoru wyglądają niemal identycznie, lecz w praktyce posiadają znaczące różnice. Duży plus za screenshoty – forma graficzna jako uzupełnienie tekstu sprawdza się w tym przypadku idealnie 🙂

    • Dziękuję za komentarz 🙂
      Różnice są minimalne, ale znaczące – dokładnie! Warto wykorzystywać ten ukryty potencjał.
      Powodzenia we wdrażaniu u siebie 🙂

      • Dziękuję 🙂 Artykuł trafił do zakładek – będę wdrażać i testować 🙂