Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu

Jak reklamować firmę na Instagramie [Pytania i Odpowiedzi]

Miriam Witych-Gusowska, Specjalista ds. Marketingu , Wrzesień 6, 2017

Instagram to rosnąca w siłę potęga dla biznesu i ciekawa propozycja niemal dla każdej branży. Wiesz o tym doskonale i chcesz reklamować firmę na Instagramie? A może zależy Ci na wypromowaniu Twoich postów na Instagramie? To wskazówki dla Ciebie!

jak reklamować firmę na instagramie

Reklama na Instagramie z poziomu Facebooka

Jakiś czas temu dodaliśmy na bloga poradnik krok po kroku w którym opisałam, jak reklamować firmę na Instagramie poprzez Manager Reklam Facebooka. Zobacz: Reklama na Instagramie w 5 krokach.

Jeśli jeszcze nie znasz naszego poradnika reklamowego, oto co w nim znajdziesz:

jak połączyć konto na Instagramie z kontem na Facebooku,

jakie cele reklamowe wybierać na Instagramie,

jak wybrać grupę odbiorców, cele i budżet reklamy na Instagramie,

jakie formaty są dostępne w reklamie na Instagramie,

jak mierzyć efekty z reklam.

Po zastosowaniu wskazówek z poradnika z łatwością rozpoczniesz pierwszą kampanię postów sponsorowanych, utworzonych na potrzeby kampanii. Szczególnie ważne jest właściwe dopasowanie grupy docelowej, aby uniknąć negatywnych reakcji od osób, których dana reklama nie zainteresuje.

Co jednak, jeśli chcesz promować nie tyle reklamy, ile konkretne wpisy na Twoim instagramowym koncie? Czytaj dalej!

jak reklamować firmę na instagramie

Promowanie istniejących postów na Instagramie?

W Managerze Reklam na Facebooku możesz swobodnie kreować posty sponsorowane na Instagram. Jednak podobnie jak w przypadku Facebooka, posty sponsorowane nie są publikowane na profilu.

Efekt? Nie widać polubień reklam na Twoim profilu, ponieważ posty reklamowe nie są widoczne pośród innych postów – funkcjonują wyłącznie jako reklamy. Reklamy nie trafiają także na listę TOP postów, która wyświetla się odbiorcom kiedy szukają ciekawych postów po hashtagach. Działa to na zasadzie tzw. dark postów, czyli treści widocznych tylko jako reklamy.

Jest to wystarczające i doskonale się sprawdza, jeśli zależy Ci na wypromowaniu produktów, wpisów na blogu czy usług z Twojej strony internetowej. Co jednak, jeśli jednak chcesz promować na Instagramie nie tyle Twoją stronę internetową, co sam profil i posty? Istnieje na to sposób.

jak reklamować firmę na instagramie

Lista najlepszych postów to niezwykle cenne źródło nowych obserwujących. Aby na nią trafić, trzeba używać chwytliwych hashtagów, i oczywiście uzyskać jak najwięcej polubień (lub wyświetleń w przypadku filmów).

 

Jak reklamować istniejące posty firmy na Instagramie?

Aby na Instagramie korzystać z analogicznego celu reklamowego, jak „Aktywność” na Facebooku (czyli promowanie istniejących, dodanych wcześniej postów, a nie reklam), administrator konta Facebookowego oraz Instagramowego musi podjąć kilka działań, opisanych tutaj.

Skrót informacji z linka:

konto na Instagramie musi być kontem firmowym,

reklamodawca musi posiadać uprawnienia administratora do konta na Facebooku,

reklamodawca musi mieć pełen dostęp do konta na Instagramie (login oraz hasło), ponieważ promowanie postów odbywa się z aplikacji Instagram, a nie poprzez Facebooka.

Po połączeniu obu kont i przekazania niezbędnych uprawnień w ręce jednej osoby, możesz działać i reklamować istniejące posty na Instagramie. Dzięki temu wszystkie polubienia i komentarze zostaną zachowane, a Twoje posty po zdobyciu wielu reakcji / wyświetleń będą wyświetlały się w TOP postach.

jak reklamować firmę na instagramie

Więcej followersów z reklam na Instagramie?

Ważna informacja: na Instagramie nie ma celu reklamowego „Polubienie strony”. Nie oznacza to jednak, że zdobywanie nowych polubień poprzez reklamy jest niemożliwe. Możemy tworzyć reklamy zachęcające do polubienia profilu – z przyciskiem kierującym na profil (korzystając z celu „Ruch”). Rozliczamy się tutaj  jednak nie za polubienia, ale za kliknięcia w przycisk (przejście na profil).

Aby działania te przynosiły efekt, potrzebujemy wysokiej jakości profilu i ciekawych postów. Warto skorzystać ze wskazówek zawartych w naszym poradniku „Jak zdobyć więcej followersów na Instagramie„. Znajdziesz tam informacje o tym, jak utworzyć ciekawy profil biznesowy, jak planować dodawanie postów czy jak sprawnie posługiwać się hashtagami.

jak reklamować firmę na instagramie

Istnieje wiele gotowych narzędzi do wyszukiwania najlepszych hashtagów. Najlepszym narzędziem jest jednak… wnikliwa analiza grupy docelowej.

 

Wymogi dotyczące grafik i filmów na Instagramie

Aby reklama firmy na Instagramie przynosiła spektakularne efekty, podstawą są unikatowe grafiki i filmy. Oprócz tego, że powinny być estetyczne, ciekawe i nowoczesne, muszą spełniać określone wymagania formalne.

Ważne: na grafikach nie powinno znajdować się zbyt wiele tekstu, ponieważ ogranicza to zasięg reklam. Najlepiej, gdy grafiki w ogóle nie zawierają tekstu, ale dobrze, jeśli zawierają Twoje logo.

wymiary zdjęć na instagramie

Wymiary filmów na Instagramie

Filmy na Isntagramie również mają określone wytyczne:

Rozmiar pliku wideo nie może przekraczać 4 GB,

Czas trwania wynosi bezwzględnie poniżej 60 sekund.

Jak reklamować firmę na Instagramie – Podsumowanie

Znasz już odpowiedzi na wszystkie pytania? Sprawdźmy!

Na Instagramie można reklamować niemal każdą branżę. Prawda czy fałsz?

Odpowiedź: Prawda. Podstawą są dobrej jakości zdjęcia i dobry pomysł na kampanię. Ograniczeniem z kolei są zasady obowiązujące również na Facebooku  – np. zabronione jest promowanie hazardu, operacji plastycznych, wyrobów tytoniowych czy treści dla dorosłych.
Na Instagramie można promować istniejące posty. Prawda czy fałsz?

Odpowiedź: Jeśli przeczytałeś cały tekst wiesz już, że to prawda – na Instagramie można promować istniejące posty. Warunkiem jest przejście na profil biznesowy i przekazanie dostępów do aplikacji osobie, która jest administratorem konta reklamowego na Facebooku. Promowanie postów odbywa się za pośrednictwem aplikacji Instagram.
Na Instagramie można zyskiwać followersów poprzez reklamę. Prawda czy fałsz?

Odpowiedź: Prawda, choć nie jest to bezpośrednio dostępna funkcja. Nie mamy tu do wyboru celu reklamowego „Pozyskiwanie polubień”, ale można utworzyć reklamy z przyciskiem kierującym na profil w aplikacji Instagram. Potem wszystko zależy wyłącznie od tego, czy profil zachęci odbiorcę do zostania obserwatorem. Rozliczasz się za kliknięcia, nie polubienia – dlatego aby regularnie zyskiwać followersów, jednocześnie warto budować zasięg poza reklamą.
Na Instagramie można zamieszczać zdjęcia o różnych proporcjach. Prawda czy fałsz?

Odpowiedź: Prawda. Dowody odnajdziesz w tabeli wyżej, którą warto mieć zawsze pod ręką. Zdjęcia w formie pionowego prostokąta zajmują większy % ekranu, stąd warto po nie sięgać. Preferowanym i podstawowym formatem jest jednak kwadrat.

Chcesz, abyśmy zrobili to wszystko za Ciebie?

W Webmetro uwielbiamy Instagram. Nasz poradnik Jak zdobywać więcej followersów na Instagramie przeczytało już ponad 12 tysięcy odbiorców. Naszą drugą pasją jest z kolei reklama internetowa, więc… Nie czekaj! Zobacz naszą ofertę i zamów bezpłatną wycenę – KLIKNIJ:

KLIKNIJ I SPRAWDŹ!