"

Brokeria – Jak pozyskać leady dla usług doradczych, które przynoszą 80% zamknięć sprzedaży

Sylwetka klienta

Brokeria to firma posiadająca ponad 15 lat doświadczenia na rynku usług księgowych. Ich misją jest wsparcie przedsiębiorców w prowadzeniu księgowości oraz usług kadrowych, a także pomoc w postaci doradztwa biznesowego w rozwijaniu firmy. 

 

Firma na swoim koncie posiada ponad 1000 zadowolonych klientów. 

To, co wyróżnia Brokerię to dostarczanie nowoczesnych rozwiązań dla księgowych oraz kadrowych. Posiada innowacyjny, internetowy system księgowy, dzięki któremu ich klienci mają dostęp do informacji o swoich finansach – niezależnie od tego, gdzie się znajdują. 

Obecnie firma pracuje nad nowatorskim projektem, który jeszcze bardziej usprawni dostęp do przystępnego w obsłudze systemu księgowego, który będzie dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta. 

 

Z usług firmy korzysta ponad 1000 kontrahentów – każdemu z nich dostarczana jest profesjonalna obsługa księgowa oraz kadrowa. Każdy z klientów nawiązujących współpracę z Brokerią otrzymuje wsparcie w postaci dedykowanej księgowej, która dba o profesjonalną obsługę procesów księgowych. 

Wyzwanie

Klient zgłosił się do nas z potrzebą dotarcia do właścicieli biur księgowych w celu nawiązania z nimi kontaktu oraz umówienia się na bezpłatne konsultacje. Podczas spotkań w formie 1:1 Robert Mrozek, właściciel Brokerii dzieli się wiedzą, doświadczeniem w prowadzeniu firmy, a także pomaga rozwiązać problemy, z którymi  borykają się osoby prowadzące biura.

Przykłady grafik wykorzystywanych w kampanii pozyskującej zapisy na konsultacje.

Kolejnym krokiem w strategii klienta było nawiązanie długotrwałej współpracy, w postaci podarowania gotowego produktu – innowacyjnego systemu dla księgowych, który jest odpowiedzią na ich potrzeby. Produkt ten w znaczący sposób ogranicza realizację czasochłonnych zadań, które muszą wykonywać księgowi, a wszystko za sprawą automatyzacji, dzięki której pracownicy mogą skupiać się na realizacji pozostałych działań.

Podjęte działania i ich rezultaty

Naszym celem było dotarcie do jak największej ilości osób prowadzących własne biura rachunkowe, a następnie zachęcenie ich do skorzystania z darmowej usługi – konsultacji z Robertem Mrozkiem. Podczas konsultacji poznając trudności, z którymi borykają się właściciele Robert, oferuje rozwiązanie w postaci nowoczesnego systemu, który automatyzuje pracę biur.

Pierwszym podjętym przez nas krokiem było stworzenie strony lądowania (ang. landing page), czyli jednostronicowej witryny internetowej poświęconej tylko i wyłącznie bezpłatnym konsultacjom. Jaki jest cel tworzenia osobnej strony internetowej tylko pod jedną usługę? Dzięki temu, że landing page nie posiada zakładek, użytkownik koncentruje się tylko i wyłącznie na tym, na czym nam zależy – konsultacji. 

Stworzyliśmy dwa landing pages w dwóch wersjach – dłuższej, przepełnionej większą ilością informacji, oraz krótszej.

Tworzenie dwóch wersji stron ma na celu przetestowanie, która z nich generuje większe zainteresowanie – czyli zapisy na konsultację. O tym, dlaczego warto korzystać z testów A/B posłuchasz w jednym z odcinków podcastu Łączy nas marketing, prowadzonego przez prezesa Webmetro, Dawida Witycha. Kliknij tutaj, aby posłuchać.

Krótka wersja landing page, czyli w tym przypadku zapisu na bezpłatne konsultacje zawierała:

  •  materiał w formie video zaproszenia z udziałem Roberta Mrozka,
  • wymienione korzyści, które otrzyma osoba zapisująca się na konsultacje,
  • opinie o konsultacjach,
  • wyróżniający się przycisk CTA (ang. call to action) – czyli przycisk z wezwaniem do działania „Zarezerwuj bezpłatną konsultację”.

 

Druga testowana przez nas strona zapisu przedstawiała znacznie więcej informacji na temat bezpłatnych konsultacji. Na stronie znalazły się takie elementy jak: 

  • Korzyści z umówienia się na konsultacje,
  • Opinie klientów na temat konsultacji, 
  • Informacja dla kogo prowadzone są konsultacje, z jakimi trudnościami można się zgłosić,
  • Video zaproszenie Roberta Mrozka wraz z opisem jego doświadczenia,
  • Powody, dla których prowadzone są bezpłatne konsultacje w Brokerii,
  • Jak wygląda proces umówienia się na rozmowę oraz jaką wiedzę otrzyma zapisana osoba,
  • Często powtarzający się przycisk CTA (call to action) z wezwaniem „Zarezerwuj bezpłatną konsultację”. Przycisk pojawia się pod każdą z sekcji, dzięki czemu użytkownik w każdej możliwej chwili może w niego kliknąć. 

W przypadku obu wersji przycisk „Zarezerwuj bezpłatną konsultację” generował wyświetlający się tzw. pop-up, czyli okienko z formularzem, na którym użytkownik mógł wypełnić niezbędne do zapisu dane.

Następnym krokiem było uruchomienie kampanii w systemie Facebook Ads. Największym wyzwaniem z naszej strony było dotarcie do tak niszowej grupy odbiorców, jakimi są właściciele biur rachunkowych bądź osoby pełniące własną działalność księgowo – kadrową. Wstępna strategia zakładała, że reklamy będą wyświetlane tylko i wyłącznie na terenie samego Trójmiasta. Powód był prosty – właściciel Brokerii chciał spotykać się z właścicielami biur osobiście. Jednakże już po pierwszym miesiącu zdecydowaliśmy się rozszerzyć kampanię o całą Polskę, aby spotkania odbywały się online, dzięki czemu mieliśmy szansę na pozyskiwanie coraz większej ilości osób zapisanych na konsultację. 

 

Jest to świetny przykład tego, że nie zawsze to, co zakładamy na samym początku współpracy okazuje się strzałem w 10. Należy pamiętać, że kluczem do sukcesu jest elastyczność. Dzięki testom, próbom (także tym nieudanym) można znaleźć złoty środek, który pozwoli nam osiągnąć zamierzony cel. Wymaga to jednak elastyczności obu stron – zarówno przedsiębiorców, jak i marketerów, którzy zajmują się marketingiem firmy bądź obsługują kampanie reklamowe. 

 

Dzięki tym działaniom w ciągu 3 miesięcy wygenerowaliśmy w systemie Facebook Ads:

  • 62 zapisy na konsultacje ze średnim kosztem 89 zł za zapis –

warto zaznaczyć, że mamy tutaj do czynienia z bardzo trudną grupą docelową, która jest nieliczna na Facebooku.

  • ponad 5 tysiąca całkowitych odtworzeń reklam video, średni koszt 0,10 zł przy budżecie wynoszącym 510 złotych.

Składniki sukcesu

Landing Page

Strona lądowania, z ang. landing page, to strona internetowa, która ma jeden wyraźnie określony cel. Warto pamiętać, że zazwyczaj nie jest ona bezpośrednio połączona ze stroną główną firmy, aby nie odciągać uwagi od zawartości – dzięki temu odbiorcy „nie uciekają” na inne zakładki strony. Landing page najczęściej składa się z maksymalnie kilku sekcji i zawiera konkretne CTA (ang. call to action, wezwanie do działania) – w tym przypadku jest to zachęcenie do umówienia się na bezpłatne konsultacje.

Dzięki pracy nad stronami lądowania oraz testom obu wersji – krótszej oraz dłuższej wiemy, jakie elementy są niezbędne to tego, aby strona była przejrzysta, intuicyjna oraz łatwa w użytkowaniu.

Materiały graficzne

Zanim użytkownicy znajdą się na stronie zapisu na bezpłatne konsultacje, muszą zostać „przyciągnięci” oraz zachęceni do tego, aby na nią wejść. Tutaj warto podkreślić istotę tego, jak ważnym elementem kampanii reklamowych są materiały reklamowe (grafiki, materiały video, teksty). To właśnie grafiki, video oraz chwytliwe hasło są pierwszymi rzeczami, które mają szansę zwrócić uwagę naszego odbiorcy. Materiały graficzne dla Brokerii zostały stworzone tak, aby pasowały do całej identyfikacji marki.  Tworząc materiały graficzne, warto zwrócić uwagę na to, aby były atrakcyjne wizualnie, były zgodne z identyfikacją wizualną marki oraz zawierały tzw. przycisk CTA (ang. Call to action), który nakłania odbiorcę do np. zapisania się na kurs, czyli np. „ZAPISZ SIĘ”, „DOŁĄCZ”, „ZAREJESTRUJ SIĘ”. Przycisk zawierający wezwanie do działania powinien być kontrastowy, wyraźny oraz widoczny już na pierwszy rzut oka dla użytkownika. Dzięki odpowiedniej grafice masz szansę wygenerować dużą ilość zapisów, reakcji lub sprzedaży swoich produktów.

Materiały wideo

Warto również wspomnieć, jak istotne dla kampanii są również materiały video – to właśnie one są w stanie jeszcze skuteczniej przekonać potencjalnego klienta do reakcji na nasze wezwanie do działania. Wraz z Robertem Mrozkiem stworzyliśmy dedykowane video zaproszenie, mające na celu zachęcenie do wzięcia udziału w bezpłatnych konsultacjach. Pan Robert przyszedł do naszego biura, w celu uzyskaniu pomocy przy stworzeniu mini scenariusza, wedle którego powstało nagranie. Aby nagrać video zaproszenie, nie musisz wynajmować profesjonalnego studia – „domowe” warunki również świetnie się sprawdzą, o czym przekonało się wielu naszych klientów. Dobrze zrobione nagranie jest w stanie wygenerować naprawdę imponujące wyniki, w przypadku Brokerii zaowocowało to 50% wzrostem zapisów.