Jak skutecznie sprzedawać abonamenty na produkty premium – Case Study u Kawiarza
Sylwetka klienta
Wyzwanie
Aby znaleźć pola do usprawnień, przeprowadziliśmy konsultację z zespołem u Kawiarza. W jej ramach dowiedzieliśmy się, że:
– aby potencjalny klient faktycznie poczuł różnicę między kawą kraftową, jaką produkuje Kawiarz, a kawą dostępną w markecie, potrzebna jest DEGUSTACJA. Należało zatem opracować skuteczny system pozwalający na degustację, z wykorzystaniem narzędzi on-line;
– po kawę często wracali ci sami klienci, ale ich zakupy były niesystematyczne;
– najlepsze zamówienia w sklepie internetowym pochodzą od klientów biznesowych (czyli od firm – to model B2B, business to business).
Mając taką wiedzę, a do tego produkt najwyższej jakości, przeszliśmy do działania – naszym rozwiązaniem był lejek sprzedażowy, czyli wprowadzenie rozbudowanej ścieżki pozyskania klienta. Więcej o tym, czym jest lejek, możesz przeczytać w naszych poprzednich case study, np. tutaj, lub tu. W ogromnym skrócie, lejek jest to kilkuetapowy proces pozyskania klienta: od drobnych działań, budujących zainteresowanie i zaufanie do marki, po pozyskanie wielokrotnie kupującego, zaangażowanego nabywcy.
Podjęte działania i ich rezultaty
- wdrożenie lejka aktywatora – szczegółowy opis poniżej; na ten mechanizm składało się: przygotowanie pomysłu na pakiet degustacyjny, utworzenie dedykowanej strony internetowej, formularza zamówienia, grafik, tekstów i reklam;
- łącznie ponad 200 zamówień pakietów degustacyjnych, z danymi które przekazywane były do handlowców Kawiarza w celu dalszej rozmowy;
- zwiększanie wartości zamówienia przez rozmowę telefoniczną – pozyskiwanie umów na stałe abonamenty od firm, które zamówiły pakiet degustacyjny;
- 50% osób, które trafiało na formularz, faktycznie składało zamówienie.
Składniki sukcesu
Podstawa
Aktywatorem, który wybraliśmy na start, była próbka degustacyjna – 2 paczki po 50 g najwyższej jakości kawy w 2 opcjach do wyboru (można było wybrać spośród 4 różnych mieszanek kawy). Aby uczynić aktywator mocno interesującym, zarekomendowaliśmy, aby koszt samej próbki wynosił 0 zł – docelowo, odbiorca ponosił wyłącznie koszt dostawy (15 zł). Pakiet ten nazwaliśmy: “Kawa premium – taka, jak Twoja firma” – lejek powstał bowiem z myślą o firmach, które, jak wspomnieliśmy, są najlepszym profilem klienta u Kawiarza.
Płatność za dostawę z kolei jest zabiegiem celowym – dzięki temu wyrabiamy u potencjalnego klienta nawyk płatności. U osoby, która zapłaci za coś w danym sklepie choć raz, istnieje większe prawdopodobieństwo kolejnych zakupów – nawet jeżeli kwota nie jest wysoka.
- Do handlowców Kawiarza po zamówieniu próbek trafia zweryfikowany odbiorca, któremu można zaproponować abonament na cykliczne dostarczanie kawy (dostawa wybranej ilości kawy raz na miesiąc) – dzięki temu raz pozyskany klient, co miesiąc realizuje zamówienie (jest to tzw. retencja),
- Na etapie zamówienia, wymagane było podanie nazwy i NIPu – stąd pewność, że trafiamy do właściwego profilu odbiorcy,
- Odbiorca miał możliwość degustacji kawy i przekonania się o jej jakości,bez potrzeby zamawiania z góry większej ilości kawy,
- Klient ma poczucie, że wprowadza do firmy jakość premium – nie tylko dla siebie, ale też dla pracowników czy podejmowanych w siedzibie firmy klientów (częstowanie dobrą kawą zawsze ma znaczenie ;)),
- Dodatkowo, często klienci firmowi, którzy poznają jakość świeżo palonej kawy od Kawiarza, decydowali się na zakupy kawy również do domu, czy w prezencie.
Strona lądowania, czyli landing page
Na etapie formularza ponownie rozpisany został mechanizm zamówienia, dla ułatwienia wyboru próbek (infografika ilustrująca czym się różnią), pole do wyboru 2 próbek, pola na dane adresowe i nazwę firmy oraz NIP.
Strategia reklamowa
Przykłady reklam kierujących do strony z pakietem degustacyjnym
Remarketing
- wykluczyć z grupy odbiorców osoby, które już zamówiły;
- pokazać na poziomie treści i grafiki inne korzyści, aby odbiorca widział różnorodne przekazy reklamowe i kolejne korzyści.
W kampanii remarketingowej dodatkowo wdrożyliśmy reklamy z efektem pełnoekranowym (czyli takie, które po kliknięciu rozwijają dodatkowy efekt na urządzeniach mobilnych – na przykład karuzelę zdjęć czy dodatkowe filmy) oraz dodaliśmy wideo z nagraniem ekranu, ilustrujące krok po kroku, jak zamówić kawę.
Co o współpracy z nami mówi Piotr, Prezes u Kawiarza?
Piotr, co ciekawe, sam prowadził agencję marketingową przez 10 lat – jak sam mówi, “tylko wybitne organizacje są w stanie przetrwać”. O współpracy z nami powiedział:
“Tu nie chodzi tylko o to, żeby zrobić super kampanię, która nie przyniesie żadnych wyników finansowych. To, na co bardzo mocno zwracacie uwagę, to czy reklama przynosi zysk. W Waszym przypadku każde środki są brane pod uwagę jako środki, które mają przynieść zysk”.
Całą opinię Piotra możesz obejrzeć tutaj: https://www.webmetro.pl/piotr-szlazak/
Jeżeli szukasz pomysłu na to, jaki lejek czy model reklamowy będzie najefektywniejszy – i najbardziej zyskowny – dla Twojej branży i firmy, umów się z nami na bezpłatną rozmowę!