Jak dzięki reklamie internetowej zbieramy nawet 100 000 zł miesięcznie na akcje charytatywne: Case study Kotek Marysi
Wśród kampanii reklamowych obsługiwanych przez Webmetro znajdują się zarówno te wspierające fundacje, jak i pojedyncze zbiórki charytatywne.
Jednym z niezwykłych podopiecznych naszych działań jest Marysia – cudowna 6-latka, która dzielnie walczy z efektami guza mózgu.
Też możesz pomóc!
Na wstępie, jeżeli chcesz wesprzeć Marysię, odwiedź jej stronę: https://kotekmarysi.pl/wesprzyj/pomoz-marysi/. Dziewczynka potrzebuje dalszej rehabilitacji, wskutek nawrotu złośliwego nowotworu i sepsy.
Kolejnymi małymi i dużymi Podopiecznymi naszych kampanii są podopieczni z Fundacji Wstawaj Alicja. Fundacja prowadzi zbiórkę na dalsze leczenie oraz rehabilitację. Wesprzyj ich tutaj: https://www.siepomaga.pl/fundacjawstawajalicja
Efekty reklamy promującej zbiórkę charytatywną – przykład wyników
W tym case study pokażemy Wam, jakie elementy kampanii sprawiają, że „zielony pasek” w zbiórce Marysi w rekordowym tempie osiągnął ponad 100%, z finalną zebraną kwotą wynoszącą 634 079 zł. Była to już piąta zbiórka dla Małej Wojowniczki. W tym miejscu chcemy mocno podkreślić, że na sukces zbiórki bardzo mocno wpływało zaangażowanie Taty Marysi, który dostarczał potrzebne materiały, dbał o kontakt ze wspierającymi i utworzył stronę Kotek Marysi, nieustannie aktualizując jej treści.
Na finalny sukces, oprócz samej kampanii reklamowej, składała się także ogromna, zaangażowana społeczność – ludzie dobrego serca, którzy wpłacali kwoty na leczenie Marysi. Skupmy się jednak na wyniku samej kampanii, bo o niej możemy powiedzieć Wam najwięcej. Wybraliśmy zakres dat wynoszący 2,5 miesiąca, aby operować na wynikach najnowszej zbiórki.
W ciągu 2,5 miesiąca reklamy wspierające zbiórkę Marysi wygenerowały:
- ponad 550 000 wyświetleń;
- ponad 7200 kliknięć linku (przejść na stronę zbiórki), ze średnim kosztem kliknięcia w kwocie 0,24 zł (średni koszt kliknięcia w reklamy zazwyczaj wynosi 1-2 zł – ten był więc średnio minimum 5x niższy);
- ponad 1900 udostępnień postów, które wielokrotnie zwiększyły zasięg kampanii;
- ponad 870 reakcji na posty promujące zbiórkę;
- 250 000 zł wpłat na zbiórkę (kwota jest zweryfikowana z Tatą Marysi).
250 tysięcy stanowi niemal równo 50-krotny zwrot z inwestycji (dokładnie 47x).
Podstawowe elementy udanej kampanii promującej zbiórkę charytatywną:
Chcemy mocno podkreślić, że aby móc osiągać takie efekty, nie wystarczy przekazać zbiórki pod opiekę agencji. Liczy się zaangażowanie obu stron oraz udostępnienie konkretnych elementów, o których wiemy, że są skuteczne.
Poniżej przygotowaliśmy dla Was listę tych niezbędnych elementów udanej kampanii promującej zbiórkę.
- Strona na Facebooku (fanpage) poświęcona danej zbiórce, która powinna zawierać co najmniej kilka postów o podopiecznych/podopiecznym (np. przywitanie, zdjęcia, opis choroby, aktualizacje stanu zdrowia). Relacja z osobami wspierającymi jest bardzo ważna. Taka strona powinna mieć również zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle oraz odnośnik (link) do zbiórki. Na potrzeby zbiórki dla Amelki jako agencja stworzyliśmy taką stronę od zera. Jej Mama dodaje tam aktualizacje o leczeniu Dziewczynki. Fanpage Marysi utworzył jej Tata, dbając o niemal codzienny kontakt ze społecznością, co odgrywa bardzo ważną rolę w całości.
- Konto reklamowe na Facebooku – czyli miejsce, z którego emitujemy reklamę. Jeśli do tej pory nie było prowadzonych kampanii reklamowych, pomagamy stworzyć konto reklamowe.
Ważne: metodą płatności jest podłączenie karty płatniczej, a środki pobierane są z dołu, nie z góry – czyli po emisji reklamy; początkowo codziennie (drobne kwoty), docelowo co określony próg rozliczeniowy. Wynika to z faktu, że na starcie nowego konta reklamowego Facebook sprawdza, czy na podłączonej karcie są stałe środki, pobierając codziennie drobne kwoty. Potem gdy system ma już „zaufanie”, można ustawić próg rozliczeniowy wynoszący określoną kwotę – np. 500 czy 1000 zł.
- Strona internetowa zbiórki – najlepiej w znanym i cieszącym się zaufaniem systemie do prowadzenia zbiórek, np. SiePomaga. Tam powinny znaleźć się zdjęcia, opis, kwota docelowa. Opis powinien być aktualizowany, czyli zawierać aktualne dane.
- Konieczne są zdjęcia podopiecznych, i niestety – o ile jest to możliwe, najlepiej, aby to były zdjęcia przed chorobą, zestawione ze zdjęciami w trakcie leczenia. Takie zestawienie w ciągu ułamku sekund obrazuje ogrom potrzeb danego dziecka czy dorosłego, działa na wyobraźnię odbiorcy i pomaga mu zrozumieć.
- Opisy choroby – nie muszą być bardzo długie, ważne, aby pokazywały etapy leczenia, diagnozę, ile już dana osoba ma za sobą, jak choroba dotyka codziennego życia jej oraz rodziny, z czego musiała zrezygnować itp. Bardzo ważne jest także napisanie o tym, jakie możliwości otwiera uzbieranie kwoty ze zbiórki.
- Ponadto potrzebny jest kontakt do opiekuna zbiórki po stronie organizatora (np. SiePomaga czy innej), abyśmy mogli ustalić metodę przekazywania danych o efektach kampanii z tym opiekunem. Takie dane to np. zestawienie, która wersja reklamy przyniosła jaką ilość wpłat.
- Ostatecznie wymagany jest również budżet reklamowy, czyli pieniądze, które pobiera Facebook za możliwość emitowania reklamy – ten element ustalamy indywidualnie.
Wyniki kampanii w Facebook Ads przedstawiające ilość kliknięć w link do zbiórki wraz z kosztem kliknięcia
Dodatkowe elementy opcjonalne:
Ważnym elementem wspierającym, ale niekoniecznie obowiązkowym, jest strona internetowa prowadzona niezależnie od zbiórki, wzorem strony kotekmarysi.pl – na której użytkownik uzyska więcej informacji. Niezwykle ważny i konieczny jest także widoczny, wyeksponowany przycisk kierujący do strony zbiórki.
Na takiej stronie warto:
- dodać więcej zdjęć podopiecznych
- opisać historię choroby
- zamieścić opis o tym, jak choroba wpłynęła na codzienne życie
- zamieścić kalendarium choroby
- dodać inne przydatne elementy, takie jak instrukcja do wpłaty 1% podatku
- zamieścić linki do zbiórek, inicjatyw, wywiadów
- osadzić kod śledzący wyniki kampanii – dzięki niemu możemy zmierzyć, jakie reklamy są najskuteczniejsze. Pomagamy w osadzeniu kodów.
Profil na Instagramie, analogiczny do profilu na Facebooku.
Materiały wideo – nagrania podopiecznych lub ich opiekunów z apelem o wsparcie; jako agencja, pomagamy ze „scenariuszem” – czyli wysyłamy poradnik o tym co mówić, ile ma trwać film, jak go przygotować domowym sposobem.
Dodatkowe informacje o podopiecznych, ich charakterach, cechach, upodobaniach typu: bardzo lubił pizzę, teraz nie może jej jeść; ma ukochaną maskotkę – misia; uwielbia spędzać czas z młodszym braciszkiem; i tego typu inne drobnostki, które czynią podopiecznego „bliższym” w momencie czytania jego historii.
Jeśli podopiecznym jest osoba dorosła, dobrze jest wiedzieć, jaką ma/miał pracę, czym się zajmował. Gdy promowaliśmy zbiórkę na leczenie rolnika z Podlasia, ustawiliśmy jedną reklamę z lokalizacją na Podlasie, a inną na rolników w całej Polsce, w każdej nawiązując do cechy wspólnej z odbiorcami. To czyniło go bliższym, „jednym z nas” w oczach odbiorców i było bardzo skuteczne na poziomie wyników..
Jako agencja posiadająca doświadczenie w prowadzeniu kampanii związanych ze zbiórkami osób prywatnych oraz fundacji wiemy, jaki ciężar emocjonalny ponoszą bliscy osób w potrzebie. W naszej pracy kierujemy się przede wszystkim empatią oraz jak najskuteczniejszymi działaniami, które przybliżą Państwa do zebrania niezbędnych środków.
Zachęcamy do konsultacji z naszym specjalistą, który sprawdzi, w jaki sposób możemy Państwu pomóc.