"

Case Study

Kotek Marysi (akcja charytatywna)

Jak dzięki reklamie internetowej zbieramy nawet 100 000 zł miesięcznie na akcje charytatywne: Case study Kotek Marysi

Wśród kampanii reklamowych obsługiwanych przez Webmetro znajdują się zarówno te wspierające fundacje, jak i pojedyncze zbiórki charytatywne.

Jednym z niezwykłych podopiecznych naszych działań jest Marysia – cudowna 6-latka, która dzielnie walczy z efektami guza mózgu. 

Też możesz pomóc!

Na wstępie, jeżeli chcesz wesprzeć Marysię, odwiedź jej stronę: https://kotekmarysi.pl/wesprzyj/pomoz-marysi/. Dziewczynka potrzebuje dalszej rehabilitacji, wskutek nawrotu złośliwego nowotworu i sepsy.

Kolejnymi małymi i dużymi Podopiecznymi naszych kampanii są podopieczni z Fundacji Wstawaj Alicja. Fundacja prowadzi zbiórkę na dalsze leczenie oraz rehabilitację. Wesprzyj ich tutaj: https://www.siepomaga.pl/fundacjawstawajalicja

Efekty reklamy promującej zbiórkę charytatywną – przykład wyników

W tym case study pokażemy Wam, jakie elementy kampanii sprawiają, że „zielony pasek” w zbiórce Marysi w rekordowym tempie osiągnął ponad 100%, z finalną zebraną kwotą wynoszącą  634 079 zł. Była to już piąta zbiórka dla Małej Wojowniczki. W tym miejscu chcemy mocno podkreślić, że na sukces zbiórki bardzo mocno wpływało zaangażowanie Taty Marysi, który dostarczał potrzebne materiały, dbał o kontakt ze wspierającymi i utworzył stronę Kotek Marysi, nieustannie aktualizując jej treści.

Na finalny sukces, oprócz samej kampanii reklamowej, składała się także ogromna, zaangażowana społeczność – ludzie dobrego serca, którzy wpłacali kwoty na leczenie Marysi. Skupmy się jednak na wyniku samej kampanii, bo o niej możemy powiedzieć Wam najwięcej. Wybraliśmy zakres dat wynoszący 2,5 miesiąca, aby operować na wynikach najnowszej zbiórki.

W ciągu 2,5 miesiąca reklamy wspierające zbiórkę Marysi wygenerowały:

  • ponad 550 000 wyświetleń;
  • ponad 7200 kliknięć linku (przejść na stronę zbiórki), ze średnim kosztem kliknięcia w kwocie 0,24 zł (średni koszt kliknięcia w reklamy zazwyczaj wynosi 1-2 zł – ten był więc średnio minimum 5x niższy);
  • ponad 1900 udostępnień postów, które wielokrotnie zwiększyły zasięg kampanii;
  • ponad 870 reakcji na posty promujące zbiórkę;
  • 250 000 zł wpłat na zbiórkę (kwota jest zweryfikowana z Tatą Marysi).

 

250 tysięcy stanowi niemal równo 50-krotny zwrot z inwestycji (dokładnie 47x).

Podstawowe elementy udanej kampanii promującej zbiórkę charytatywną:

Chcemy mocno podkreślić, że aby móc osiągać takie efekty, nie wystarczy przekazać zbiórki pod opiekę agencji. Liczy się zaangażowanie obu stron oraz udostępnienie konkretnych elementów, o których wiemy, że są skuteczne.

Poniżej przygotowaliśmy dla Was listę tych niezbędnych elementów udanej kampanii promującej zbiórkę.

 

  1. Strona na Facebooku (fanpage) poświęcona danej zbiórce, która powinna zawierać co najmniej kilka postów o podopiecznych/podopiecznym (np. przywitanie, zdjęcia, opis choroby, aktualizacje stanu zdrowia). Relacja z osobami wspierającymi jest bardzo ważna. Taka strona powinna mieć również zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle oraz odnośnik (link) do zbiórki. Na potrzeby zbiórki dla Amelki jako agencja stworzyliśmy taką stronę od zera. Jej Mama dodaje tam aktualizacje o leczeniu Dziewczynki. Fanpage Marysi utworzył jej Tata, dbając o niemal codzienny kontakt ze społecznością, co odgrywa bardzo ważną rolę w całości.

     

  2. Konto reklamowe na Facebooku – czyli miejsce, z którego emitujemy reklamę. Jeśli do tej pory nie było prowadzonych kampanii reklamowych, pomagamy stworzyć konto reklamowe. 

 

Ważne: metodą płatności jest podłączenie karty płatniczej, a środki pobierane są z dołu, nie z góry – czyli po emisji reklamy; początkowo codziennie (drobne kwoty), docelowo co określony próg rozliczeniowy. Wynika to z faktu, że na starcie nowego konta reklamowego Facebook sprawdza, czy na podłączonej karcie są stałe środki, pobierając codziennie drobne kwoty. Potem gdy system ma już „zaufanie”, można ustawić próg rozliczeniowy wynoszący określoną kwotę – np. 500 czy 1000 zł.

 

  1. Strona internetowa zbiórki – najlepiej w znanym i cieszącym się zaufaniem systemie do prowadzenia zbiórek, np. SiePomaga. Tam powinny znaleźć się zdjęcia, opis, kwota docelowa. Opis powinien być aktualizowany, czyli zawierać aktualne dane.

 

  1. Konieczne są zdjęcia podopiecznych, i niestety – o ile jest to możliwe, najlepiej, aby to były zdjęcia przed chorobą, zestawione ze zdjęciami w trakcie leczenia. Takie zestawienie w ciągu ułamku sekund obrazuje ogrom potrzeb danego dziecka czy dorosłego, działa na wyobraźnię odbiorcy i pomaga mu zrozumieć.

 

  1. Opisy choroby –  nie muszą być bardzo długie, ważne, aby pokazywały etapy leczenia, diagnozę, ile już dana osoba ma za sobą, jak choroba dotyka codziennego życia jej oraz rodziny, z czego musiała zrezygnować itp. Bardzo ważne jest także napisanie o tym, jakie możliwości otwiera uzbieranie kwoty ze zbiórki.

 

  1. Ponadto potrzebny jest kontakt do opiekuna zbiórki po stronie organizatora (np. SiePomaga czy innej), abyśmy mogli ustalić metodę przekazywania danych o efektach kampanii z tym opiekunem. Takie dane to np. zestawienie, która wersja reklamy przyniosła jaką ilość wpłat.

 

  1. Ostatecznie wymagany jest również budżet reklamowy, czyli pieniądze, które pobiera Facebook za możliwość emitowania reklamy – ten element ustalamy indywidualnie.

 Wyniki kampanii w Facebook Ads przedstawiające ilość kliknięć w link do zbiórki wraz z kosztem kliknięcia

Dodatkowe elementy opcjonalne:

Ważnym elementem wspierającym, ale niekoniecznie obowiązkowym, jest strona internetowa prowadzona niezależnie od zbiórki, wzorem strony kotekmarysi.pl – na której użytkownik uzyska więcej informacji. Niezwykle ważny i konieczny jest także widoczny, wyeksponowany przycisk kierujący do strony zbiórki. 

 

Na takiej stronie warto:

  • dodać więcej zdjęć podopiecznych
  • opisać historię choroby
  • zamieścić opis o tym, jak choroba wpłynęła na codzienne życie
  • zamieścić kalendarium choroby
  • dodać inne przydatne elementy, takie jak instrukcja do wpłaty 1% podatku
  • zamieścić linki do zbiórek, inicjatyw, wywiadów
  • osadzić kod śledzący wyniki kampanii – dzięki niemu możemy zmierzyć,  jakie reklamy są najskuteczniejsze. Pomagamy w osadzeniu kodów.

Profil na Instagramie, analogiczny do profilu na Facebooku.

Materiały wideo – nagrania podopiecznych lub ich opiekunów z apelem o wsparcie; jako agencja, pomagamy ze „scenariuszem” – czyli wysyłamy poradnik o tym co mówić, ile ma trwać film, jak go przygotować domowym sposobem.

Dodatkowe informacje o podopiecznych, ich charakterach, cechach, upodobaniach typu: bardzo lubił pizzę, teraz nie może jej jeść; ma ukochaną maskotkę – misia; uwielbia spędzać czas z młodszym braciszkiem; i tego typu inne drobnostki, które czynią podopiecznego „bliższym” w momencie czytania jego historii.

Jeśli podopiecznym jest osoba dorosła, dobrze jest wiedzieć, jaką ma/miał pracę, czym się zajmował. Gdy promowaliśmy zbiórkę na leczenie rolnika z Podlasia, ustawiliśmy jedną reklamę z lokalizacją na Podlasie, a inną na rolników w całej Polsce, w każdej nawiązując do cechy wspólnej z odbiorcami. To czyniło go bliższym, „jednym z nas” w oczach odbiorców i było bardzo skuteczne na poziomie wyników.

    Jako agencja posiadająca doświadczenie w prowadzeniu kampanii związanych ze zbiórkami osób prywatnych oraz fundacji wiemy, jaki ciężar emocjonalny ponoszą bliscy osób w potrzebie. W naszej pracy kierujemy się przede wszystkim empatią oraz jak najskuteczniejszymi działaniami, które przybliżą Państwa do zebrania niezbędnych środków. 

    Zachęcamy do konsultacji z naszym specjalistą, który sprawdzi, w jaki sposób możemy Państwu pomóc.