Pytania i Odpowiedzi
Czego oczekuje się ode mnie i mojego zespołu, aby współpraca z Webmetro odniosła sukces?
Współpraca składa się z kilku etapów. Pierwszy to wywiad, który pozwala zbadać Twój produkt lub usługę, opracować strategię działania i ustalić pożądany efekt kampanii. Wówczas ustalamy również zakres materiałów, które są nam potrzebne – zazwyczaj będą to grafiki do dalszej obróbki, wideo, logo firmy i tym podobne. Następnie, po uruchomieniu kampanii, powinniśmy być w stałym kontakcie, porównywać wyniki naszych kampanii z wynikami sprzedażowymi w Twojej firmie, oraz wdrażać usprawnienia, które rekomendujemy – np. nagrania wideo, zmiany na stronie internetowej.
Kiedy powinienem się spodziewać wyników?
Ilość pozyskanych leadów, zapytań czy sprzedaży zależy od kilku czynników: skuteczności strony internetowej (współczynnika konwersji), ilości konkurencji w Państwa niszy, stopnia optymalizacji kampanii, dbałości przy rozpisaniu lejka marketingowo-sprzedażowego oraz wysokości budżetu reklamowego. Aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba wykonać 3 miesięczną, testową współpracę i po okresie kwartalnej optymalizacji kampanii jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie w stanie określić estymację dalszych efektów.
Jakie branże lub rodzaje firm najlepiej pasują do Webmetro?
Webmetro współpracuje z firmami z 70 różnych branż. Tworzymy skuteczne taktyki i rozwiązania między innymi dla: branży edukacyjnej, szkoleniowej, gastronomicznej, sportowej, artykułów spożywczych, BHP, elektroniki, budowlanej, informatycznej, medycznej, wyposażenia wnętrz, architektonicznej, prawniczej, motoryzacyjnej, nieruchomościowej, inwestycyjnej, poligraficznej, translacyjnej, obróbki metali, transportowej, eventowej… Pracujemy zarówno z firmami lokalnymi, jak o zasięgu międzynarodowym, w języku polskim czy angielskim.
Co, jeśli potrzebuję pomocy z przygotowaniem strony internetowej, sklepu, landing page’a, lejka marketingowo-sprzedażowego?
Webmetro, oprócz usług prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku, w Google Ads i na Linkedinie, zapewnia kompleksową pomoc w budowaniu stron internetowych typu landing page, sklepów internetowych, blogów czy lejków marketingowo-sprzedażowych.
Kto będzie zajmował się moim kontem reklamowym?
Dla każdego konta reklamowego przypisany jest dedykowany opiekun, który od pierwszej rozmowy prowadzi konto, koresponduje z Państwem, przedstawia raporty i rekomendacje.
Jakie macie doświadczenie w kampaniach reklamowych?
Doświadczenie naszego zespołu w prowadzeniu reklamy internetowej to ponad 8 lat. W tym czasie zarządzaliśmy budżetami reklamowymi przekraczającymi 20 mln zł. Zespół skupia 12 specjalistów, wśród których są projektanci strategii, twórcy stron internetowych, lejków marketingowych, eksperci ds. reklam.
Jak przebiega kontakt z Webmetro po podpisaniu umowy?
Po nawiązaniu współpracy umawiamy się z Państwem na indywidualne spotkanie w formie wideorozmowy, podczas której omawiamy cele, założenia, budżet, grupę docelową. Następnie otrzymują Państwo dostęp do wirtualnego dysku, na którym gromadzone są materiały i instrukcje. Po zatwierdzeniu przygotowanych przez nas kreacji reklamowych, rozpoczyna się emisja kampanii. Trwa ona około 5-7 dni roboczych od momentu uzyskania materiałów. Po starcie kampanii nieustannie ją optymalizujemy i udoskonalamy, pozostając w stałym kontakcie. Raz w miesiącu spotykamy się na omówienie efektów i rekomendacji.
W jaki sposób raportowane są efekty kampanii reklamowych?
Podczas spotkania wdrożeniowego ustalamy z Państwem najwygodniejszą formę raportowania – wizualne, rozbudowane raporty, w których zamieszczane są wszelkie dane z kampanii: wyniki, budżet, koszty poszczególnych kampanii i formatów, lokalizacji, wieku i płci użytkowników, wykorzystanych urządzeń… Przedstawiamy również najskuteczniejsze reklamy i rekomendacje do dalszego rozwoju kampanii, wyniki testów A/B i informujemy o nowościach.
Czy możliwa jest jednorazowa kampania reklamowa?
Stawiamy na stałą współpracę, w której 1 kwartał jest dedykowany na zbudowanie stabilnego efektu. Nie wdrażamy kampanii trwających przykładowo 1 miesiąc, chyba że towarzyszą im inne, stałe działania reklamowe.
Jaki jest minimalny czas trwania umowy?
Co otrzymuję oprócz kampanii reklamowej w ramach usługi?
Ile czasu trwa uruchomienie kampanii marketingowej?
Ile czasu trwa przygotowanie strony internetowej?
Czy w ramach obsługi reklamy na Facebooku będą dodawane również posty “organiczne” (bezpłatne) na naszym fanpage'u/ stronie na Facebooku?
Na jakie opłaty powinienem się przygotować?
Na opłatę składają się: jednorazowa opłata wdrożeniowa, która pozwala nam skonfigurować konto, analitykę, grupy docelowe; stały, comiesięczny abonament stanowiący wynagrodzenie i wreszcie budżet reklamowy, który pobierany jest przez systemy reklamowe (reklam wyświetlanych na Facebooku, w Google lub Linkedin).
Czy liczba kampanii marketingowych w jakiś sposób jest ograniczona?
Nie, liczba reklam i kampanii zależy od wielkości budżetu reklamowego – przy większych budżetach konta są dużo bardziej rozbudowane i nie ma limitu liczby reklam.