Globmetal

Jak zdobywać Klientów z branży metalowej. Case study z 9 lat (!) współpracy.

Sylwetka klienta

Globmetal to renomowana firma produkcyjna z siedzibą w Koszalinie, specjalizująca się w obróbce metali. Od momentu rozpoczęcia współpracy z agencją reklamy internetowej Webmetro w 2014 roku, firma
Globmetal stała się liderem w swojej branży, oferując klientom szeroki zakres usług z zakresu obróbki metali. Działają na zasadach kompleksowej obsługi klienta i skupiają się na dostarczaniu najwyższej jakości produktów i usług.

W ramach dążenia, do ciągłego rozwoju, Globmetal podjęło się wdrożenia Systemu Zarządzania Środowiskowego zgodnie z normą ISO 14001:2015 oraz Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy zgodnie z normą ISO 45001:2018. Te inicjatywy pozwalają firmie utrzymywać najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracowników.
Usługi świadczone przez firmę:
  • Cięcie laserowe
  • Gięcie
  • Prostowanie
  • Toczenie
  • Frezowanie
  • Obróbka blach
  • Innowacyjne rozwiązania, w tym spawanie zrobotyzowane trudno dostępnych miejsc
Przykłady reklam graficznych, w ramach sieci portali partnerskich Google
Grupa docelowa Globmetal:
Usługi kierowane głównie do klientów biznesowych ( B2B), którzy poszukują profesjonalnych usług w zakresie gięcia blach, cięcia laserowego, frezowania, spawania, toczenia oraz obróbki blach. Ze względu na duże moce przerobowe i rozbudowany park maszynowy, firma obsługuje zleceniodawców z hurtową ilością zleceń.
Liczby Globmetal:
  • 14 lat doświadczenia na rynku
  • Miesięcznie firma przetwarza imponującą ilość – 830 ton stali
  • Posiadają imponującą halę produkcyjną o powierzchni 8000 metrów kwadratowych, co umożliwia realizację nawet najbardziej wymagających projektów.
  • Dział cięcia laserowego firmy przetwarza aż 10 milionów detali rocznie.
Firma Globmetal jest przykładem doskonałego partnera biznesowego, który nie tylko oferuje wysoką jakość usług, ale również dba o środowisko i bezpieczeństwo pracy. Dzięki ich zaangażowaniu i profesjonalizmowi zyskali sobie zaufanie klientów z branży metalurgicznej i pozostają liderem w swojej dziedzinie.

Wyzwanie

Firma Globmetal zgłosiła się do nas z dwoma kluczowymi celami, które stworzyły podstawę ich udanej strategii marketingowej:

Pozyskanie klientów na swoje usługi: Globmetal dążyło do rozszerzenia swojej bazy klientów, zwłaszcza w segmencie klientów biznesowych (B2B). Naszym zadaniem było pomóc im osiągnąć ten cel poprzez efektywną promocję ich usług w sieci oraz dotarcie do potencjalnych klientów, którzy potrzebowali wysokiej jakości usług z zakresu obróbki metali.

Zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google: W konkurencyjnym środowisku online, zdobycie widoczności w wynikach wyszukiwania Google było kluczowe dla firmy. Nasza agencja postawiła sobie za zadanie optymalizację ich witryny internetowej, tak aby firma mogła pojawić się na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci mogli łatwiej znaleźć Globmetal podczas poszukiwań związanych z usługami obróbki metali.
Przykład reklam w wyszukiwarce Google
Przykład reklam graficznych w aplikacji, w ramach sieci Google

Zamów 15 minutową rozmowę

Sprawdź jak możemy Ci pomóc.

Podjęte działania i ich rezultaty

Research konkurencji – Analiza działań w obszarze reklamy internetowe
Rozpoczęliśmy naszą współpracę z Globmetal od gruntownej analizy konkurencji. Przeprowadziliśmy szczegółowe badania dotyczące działań reklamowych konkurencyjnych firm w sektorze obróbki metali. Skupiliśmy się na zarówno płatnych, jak i organicznych działaniach marketingowych. W wyniku tej analizy wyciągnęliśmy cenne wnioski dotyczące strategii, które były skuteczne w branży oraz tych, które wymagały optymalizacji.
Opracowanie strategii i dobór odpowiedniego kanału wyświetlania reklam – wyszukiwarka
Na podstawie analizy konkurencji i celów Globmetal, zdecydowaliśmy się skoncentrować na kampaniach reklamowych w wyszukiwarce Google. To efektywny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów zainteresowanych usługami obróbki metali, gdyż są oni aktywni w wyszukiwarkach podczas poszukiwania dostawców.
Dobór odpowiedniego budżetu
Po konsultacjach z klientem ustaliliśmy odpowiedni budżet, który pozwalał na skuteczną reklamę w wyszukiwarce Google. Dostosowaliśmy go do potrzeb kampanii, uwzględniając konkurencyjność słów kluczowych i oczekiwania co do wyników.
Dobór słów kluczowych
Następnie przystąpiliśmy do wyboru optymalnych słów kluczowych. Wybraliśmy te, które były zarówno korzystne dla Globmetal, generujące odpowiednią ilość miesięcznych wyszukiwań, jak i miały relatywnie niski koszt kliknięcia. Naszym celem było maksymalizowanie zwrotu z inwestycji.
Stworzenie tekstów reklamowych
Przygotowaliśmy atrakcyjne teksty reklamowe, które były zoptymalizowane pod kątem konwersji. Teksty te miały zachęcać użytkowników do zapoznania się z ofertą Globmetal i wybierania właśnie tej firmy.
Dobór odpowiednich stawek CPC
Kontynuując optymalizację, dostosowaliśmy stawki CPC (koszt kliknięcia) w zależności od konkretnej frazy kluczowej i jej wartości dla klienta. Dzięki temu efektywniej wydawaliśmy budżet reklamowy.
Stworzenie remarketingu
Aby utrzymać kontakt z osobami, które już wyraziły zainteresowanie ofertą Globmetal, wdrożyliśmy strategię remarketingu. Dzięki niej reklamy firmy pojawiały się przed użytkownikami, którzy wcześniej odwiedzili stronę internetową Globmetal.
Optymalizacja
Cały proces reklamowy był stale monitorowany i optymalizowany. Regularnie analizowaliśmy wyniki kampanii, dostosowując strategię i budżet, aby osiągać jak najwyższą efektywność.

Opisane dalej statystyki, dotyczą okresu współpracy od 2016r.
Kliknięcia na przestrzeni współpracy:

Podczas naszej współpracy, utrzymywaliśmy nawet 1800 kliknięć naszych reklam miesięcznie. Wartości te wahały się, ale nie spadły nigdy poniżej 800 miesięcznie. 
Wyświetlenia na przestrzeni okresu współpracy:

W zależności od obranej strategii reklamy mogły pokazywać się częściej na szerszy zakres słów, lub rzadziej, ale na konkretne frazy.
Konwersje:

Dzięki konwersjom mierzyliśmy ilość potencjalnych leadów, mogących dokonać kontaktu z firmą. Średnio – firma mogła ich otrzymywać nawet ponad 30 miesięcznie przy założonym budżecie.

Podsumowanie danych:

Na przestrzeni całej współpracy reklamy wyświetliły się 5 977 293 razy. Przełożyło się to na 87 603 przejść na stronę, na której klient mógł zapoznać się z ofertą. Przez cały okres współpracy naliczyliśmy ponad 658 konwersji, mogących doprowadzić do współpracy z firmą. Koszt jednego przejścia na stronę wyniósł poniżej 2 zł (1, 94 zł).

Biorąc pod uwagę konkurencję oraz budżet – dziennie pokrywaliśmy ponad 20% zapytań dla usług Globmetal. Aż w ponad 72% reklamy wyświetliły się w pierwszych wynikach wyszukiwania, a w ok. 25% wyświetlały się na pierwszej pozycji.
Udział w wyświetleniach – ile razy reklama wyświetliła się jako pierwsze wyniki wyszukiwania, ile razy reklama wyświetliła się jako pierwsza.

Zamów 15 minutową rozmowę

Sprawdź jak możemy Ci pomóc.

Składniki sukcesu

Skuteczna Strategia Reklamowa w Wyszukiwarce
Najważniejszym składnikiem sukcesu naszej współpracy było opracowanie i wdrożenie skutecznej strategii reklamowej w wyszukiwarce Google. Dzięki tej strategii Globmetal zyskało możliwość docierania do potencjalnych klientów w momencie, gdy ci aktywnie szukali usług związanych z obróbką metali. Wybierając odpowiednie frazy kluczowe i ich przybliżenia, dostosowaliśmy reklamy do potrzeb i oczekiwań użytkowników, co przyczyniło się do zwiększenia liczby kliknięć i konwersji.
Remarketing – Utrzymywanie Zainteresowania
Drugim kluczowym elementem sukcesu była strategia remarketingu. Dzięki niej Globmetal miało możliwość pozostawania w kontakcie z osobami, które wcześniej odwiedziły stronę internetową firmy, ale nie podjęły natychmiastowej decyzji zakupowej. Remarketing pozwolił na wyświetlanie reklam Globmetal przed tymi użytkownikami na innych stronach internetowych, co skutkowało zwiększonym zainteresowaniem i powrotem do oferty. To pomogło w utrzymaniu potencjalnych klientów w lejku sprzedażowym.
Dobór Odpowiednich Słów Kluczowych i Ich Przybliżeń
Kolejnym kluczowym składnikiem sukcesu była staranna selekcja słów kluczowych i ich przybliżeń. Wybierając te odpowiednie, dostosowaliśmy kampanie reklamowe do specyfiki branży Globmetal oraz preferencji klientów. Nasze staranne podejście pozwoliło na efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego i osiągnięcie korzystnego współczynnika kosztu kliknięcia (CPC). Dzięki temu Globmetal mogło efektywnie alokować środki na promocję i uzyskiwać maksymalny zwrot z inwestycji.

Efekty

Wszystkie te składniki skupiały się na dostarczeniu właściwej wiadomości, w odpowiednim czasie, odpowiednim grupom docelowym. Dzięki temu osiągnęliśmy znaczący wzrost widoczności Globmetal w sieci, zwiększenie liczby zapytań od potencjalnych klientów i w konsekwencji, sukces biznesowy naszego klienta.

To wspólnie opracowana strategia reklamowa, remarketing i selekcja słów kluczowych stworzyły solidne podstawy dla rozwoju Globmetal w obszarze marketingu internetowego.

Skuteczność naszej współpracy, potwierdzają referencje:
„Dzięki Państwa wsparciu, udało nam się osiągnąć znaczący wzrost ruchu na naszej stronie oraz zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Wasza wiedza i umiejętności sprawiły, że nasza marka stała się bardziej rozpoznawalna, a my zyskaliśmy zaufanie i lojalność klientów.„
Jakub Bober, Dyrektor Globmetal

Zamów 15 minutową rozmowę – sprawdźmy jak możemy Ci pomóc.

Darmowa konsultacja
lub napisz do nas
Webmetro sp. z o. o.
Al. Niepodległości 813-815 lok.5
81-810 Sopot, NIP: 5862360242
Usługi
Webmetro
© 2025 Webmetro | Wszelkie prawa zastrzeżone